[Tlhingan-hol] qo''e' tu'bogh pagh - 'ay' wa'maH Soch

De'vID jonpIn de.vid.jonpin at gmail.com
Sun Feb 26 00:26:45 PST 2012

(Heghpu' ghorqon cheng.  qIrq McCoy je qop cheng Sa'.)

UHURA: luqoplu'.
CHEKOV: *Spock* qaH, mavangnIS!
SPOCK: cha'vatlh wejmaH rep: Dujvam vIra'choH.  *Uhura* la', 'ejyo' waw''a'
yIghuHmoH.  qaSpu'bogh wanI'mey yIDelchu', 'ej nura' 'e' yItlhob.
UHURA: lu', qaH.
VALERIS: 'ach qama'pu' moj 'ej Qo'noSDaq luHIjlu' 'e' wIchaw'laHbe'.
SPOCK: nuq Dachup, Sogh?  mabaHchugh DItlhapqa'be', 'ej may'na' wISuv 'e'
wInargh neHbej HoD.  vIHtaHvIS HoD wItlha'laH.
VALERIS: chay' Dachav, qaH?
SPOCK: lo'laHqu' poH, Sogh.  DaHjaj ram qaSpu'bogh wanI'mey wIyajchu' 'e'
wInIDqu'nISbej.  qawHaqmajvaD maghelDI', chavetlh baHpu' Dujvam 'e' jang.
SCOTT: Qo'!
SPOCK: wa' DoS wIqIp, *Scott*, 'ach ngoD DIpoQ.  HItlhej.
CHEKOV: 'ej qaSpu'bogh wanI'mey wIyajlaHchu'be'... ghIq qaS nuq?
SPOCK: vaj, *Chekov*, gharwI'pu' ghopDu'Daq 'oHtaH ghu''e'.

> [Enterprise-A bridge]
>
> UHURA: They've been arrested.
> CHEKOV: Mister Spock, we've got to do something!
> SPOCK: I assume command of this ship as of zero two thirty hours.
> Commander Uhura, please notify Starfleet Headquarters. Tell them
> precisely what has taken place, and request instructions.
> UHURA: Aye sir.
> VALERIS: But we cannot allow them to be taken back to Kronos as prisoners.
> SPOCK: What do you suggest, Lieutenant? Opening fire will not retrieve
> them, and an armed combat is precisely what the Captain wished to
> avoid. We will be able to follow the Captain's movements.
> VALERIS: How did you achieve this, sir?
> SPOCK: Time is precious, Lieutenant. We must endeavour to piece
> together what happened here tonight. According to our data bank, this
> ship fired those torpedoes.
> SCOTT: No way!
> SPOCK: I sympathise, Mister Scott, but we need evidence. Please accompany
me.
> CHEKOV: And if we cannot piece together what happened? What then?
> SPOCK: In that case, Mister Chekov, it resides in the purview of the
diplomats.