[Tlhingan-hol] mIl'oD veDDIr SuvwI': 'ay' cha' - 12. bIHeghvIpchugh, bIHeghpu'

Rohan Fenwick - QeS 'utlh qeslagh at hotmail.com
Thu Aug 23 07:09:34 PDT 2012

ghItlhpu' Qov, jatlh:
> jIHaghqu'! pa'Daq ba'taHvIS loD, yopwaH
> tuQbe'taHvIS nuq ta'taH? nejtaHvIS voDleH
> toy'wI'pu', pIj tIna'tIn leghpu' 'ach wej tlhob
> 'e' ngIl. What's Klingon for 'box of Kleenex and bottle of lotion'?

vIjang jIH, jIjatlh:
> jIHvaD lutvam DaQaw'taH SoH, 'e' Datlhoj'a'?? :P

mujang je Qov:
> jaS vIyajlaHbe'. jaS vIyajnISchugh HIchuH!

luq!

Qov:
> lojmIt Damup 'e' yIlIjQo', be'! pay' 'avtanDIl HurDagh Dalegh DaneHbe'.
> (Apparently your explicit non warning hasn't stunted my imagination any).

jIH:
> Dammit, I'm at uni. Sitting here trying to
> stifle my laughter is getting tougher by the moment.

Qov:
> 'avtanDIl HurDaghmo' yIHaghQo'. ghaytan Doj. reH Doj 'avtanDIl.

teHba'. 'ay' wa'DIch mu'mey yIqaw: Sor woch rur. ...Oops, was that just another smutty pun?

(poD vay')

jIH:
> ba'taHvIS nIvwI' ghajbe'bogh be'vetlh'e', 'IQlaw'. wov, 'ej chal 'ul rur;

Qov:
> chal 'ul rur. Qob'a'?

jIH:
> ghobe', wov: {wov 'ej chal 'ul rur}. {'ej} vIlo'be' 'e' DaQub'a'?

Qov:
> wovqu'chu' chal 'ul 'ach qaStaHvIS lupHom neH
> wov. leghDI' vay' leghbe'pu' tlhoS 'e' HarlaH.
> chal 'ul vIqelDI' Do, Qob, HoS je vIqel, wov 'e' vIqelpa' 'ach vIlajqang.

maj. rut muvuS Georgia Hol chovnatlh, 'ej tlhoy vIchoH vIneHbe'.

jIH:
> tlhoS maS luSo' tIHHeyDaj. porghDaj lang

Qov:
> Daj. langwI' maS 'avtanDIl. be' Ha'DIbaH yap vImaS jIH.

jIH:
> Well, since there's nothing on the Klingon
> vocabulary spectrum between lang and pI'/ror...

Qov:
> Qub Qob ... HoS 'eSSIm. ror qImyal. yaD Hota'ro'.
> lang .. nuvpu' DaqIHbe'pu'. motlh porghmey vIjuvbe'.

'ej qay'be'. muvuSqa'pu' chovnatlh wa'DIch.

jIH:
> vel nItbogh veDDIr nIv; volchaHDajvo' HuS
> waghqu'law'bogh ngup tIS. 'ach 'IHmoHmeH 'ut
> neH qIjbogh 'ej tIq charghbogh Huy'Du'Daj'e',

Qov:
> "Doj nguplIj tIna'tIn. ravwIjDaq nIvlaw'."

jIH:
> chojoy'taH 'e' DatIvba'. :P

Qov:
> DatIv 'e' DaSov.

batlh vISIQ 'e' vInID.

> qep'a'Daq SaH nuSovbe'bogh nuv
> puS. parmaqqaypu' maHbe' 'e' luHarbe'.

toH, maHbe' 'e' wISov maH. veqlarghchaj'e' buSlaH latlhpu'. nuSovbe'bogh nuvpu' lughIjlu'chu'jaj!

(poD vay')

jIH:
> DaH jIHvo' mu'mey natlhlu'pu' 'ej

*lu*natlhlu'pu' 'oHnIS 'e' vItlhoj. HIvqa' veqlargh.

jIH:
> ngabchoHlaw' yabwIj'e'. vaj Du'IQmoHpu'bogh
> wanI', DuQuchqa'moHlaHbogh mIw je HIjatlh.»

Qov:
> 'IQ'a'? 'IQ tIna'tIn wej net Del.

jIH:
> vIjatlh 'e' vIbej: "...ba'taHvIS nIvwI'
> ghajbe'bogh be'vetlh'e', 'IQlaw'. wov, 'ej chal
> 'ul rur..." jIchuHnISqa''a'? chaq jIjatlh: {'IQqu'law' je ghaH}.

Qov:
> bong vIlaDbe'law'.  chaq <'IQ> vIleghpu'DI'
> <'IH > vIyaj. chaq jImoD neH. vebwI''e' QIt vIlaD.

qay'be'. wa' mu' neH 'oH. nom juSlaH mIn.

jIH:
> SKI: roStevan decides the warrior in the
> sabre bear pelt was just an evil spirit, and so
> calls for the celebrations to start anew. But
> tIna'tIn isn't so sure and summons 'avtanDIl to
> her to help ease her heart's continuing pain.

Qov:
> Careful. Your summary just gave out info that
> the reader doesn't have. I wanted to spend the
> day imagining that she had summoned him for a quickie in the throne room.

jIH:
> Fair enough - I'll try to be more careful.
> (Though maybe a quickie in the throne room is
> how she deals with her pain. It'd sure as hell take 'avtanDIl's mind off his.)

Qov:
> QujwIjvaD bIjeSmo' choQuchmoHpu'.

motlh Sagh lut 'ej vImughtaHvIS jISagh 'e' vInID, 'ach vIlaDqa'DI' jIqIDrupqu'.

QeS