[Tlhingan-hol] nuq bop bom: cha'vatlh vaghmaH cha': ghangpu' lopno'

Steven Boozer sboozer at uchicago.edu
Wed Aug 22 09:38:40 PDT 2012

Qov:
> veS rI' Qa'bar. lIH'egh 'ej jatlh, <qaStaHvIS lopno',
> gho'Ha'pu'mo' qImyal Sa', bebvo' pum. Hegh. Dujraj
> QonoSvaD rawI'ra' Hegh 'ollaH Qugh Qel.> [331]
>
> [331] Is falling off a roof during an alien's wedding
> reception more or less honourable than dying in bed?

Absolutely, but then I'd imagine few things are worse for a warrior than dying peacefully in bed. Sure it's not a glorious death in combat, but at least he was on duty at the time:

Qu'Daj ta'taHvIS Hegh 'e' tul Hoch tlhIngan
To die in the line of duty is the hope of every Klingon. TKW

wo' toy'taHvIS Hegh 'e' tul Hoch tlhIngan
To die while serving the Empire is the hope of every Klingon. TKW

--
Voragh
Ca'Non Master of the Klingons