[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' wejmaH chorgh

Rohan Fenwick - QeS 'utlh qeslagh at hotmail.com
Thu Sep 29 05:55:16 PDT 2011

ghItlhpu' Qov, jatlh:
> Dugh DachIjchugh bIDugh 'e' yIDa."

{*Duj* DachIjchugh} DaHech'a'?

taH:
> jangmeH Qam DeghwI' 'ach tamqu'mo' mu'meyDaj Qoybe' HoD. Qoylaw'pu'
> 'ungya.

may'! may'! may'!

> HaStaDaq poSchoH lojmIt wej, vegh yaS wa'DIch yInroH 'ej SoQchoH
> lojmIt wej 'e' lubej.

Personally I often use the "X 'e' bej" construction for the slang sense
of the verb, so I like that the sense here could be either "watch" or
"ensure", especially given that they have already apparently lost one
crew member in the area. I'm not sure that's what you intended and I
don't know if anyone else would read it that way, but I like that that's
what I got from it.

> choQDaq tlhegh 'e'rIn baghlaw'pu' ghutar

qaghwI' nung ray: *'er'In*.

Coo, I have missed a bit... Qobqu'law' puchpa'vam noy!

QeS 'utlh