[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' wejmaH Soch

Robyn Stewart robyn at flyingstart.ca
Wed Sep 28 13:08:09 PDT 2011

toH, DaHjaj jIghIH.

Sent from a mobile device through a temporary connection.

On 2011-09-28, at 13:32, "ghunchu'wI' 'utlh" <qunchuy at alcaco.net> wrote:

> Mostly grammar nitpicks...
>
> On Wed, Sep 28, 2011 at 2:02 AM, Robyn Stewart
> <robyn at flyingstart.ca> wrote:
>> ngugh yaS wa'DIch je qIp neH vajar.
>
> Unless you meant "the officer and the first", {je} here should go
> after the verb.

I'm doing that too much. I keep wanting it to act like neH. I'd better
stop that.

>> ...'ej mIch loS vagh je naw'laHbe' vay'.
>
> I think you need to say {mIch loS mIch vagh je}. Numbers used as
> labels like this don't act like nouns the way ordinal numbers can.

bIlugh.

>> jatlh DeghwI' "HoD, chay' chora'? ghochmajDaq machungqa' DaneH'a'?"
>>
>> jangmeH HoD jatlh "He wIghochchu'meH chuyDaH yIlo', 'ach
>> lughchoHpu'DI' He
>
> I don't see how {-choHpu'-} adds anything useful to {lughDI'} in
> this sentence.

Good point.

>> chung 'e' yImev. Duj Dotlh yIjIH."
>
> {chung} is missing a prefix, no?

chung Duj. nuq mojaq Dachup?

>> tagha' jatlh HoD "'ungya, pa'wIjDaq."
>
> I do hope 'ungya spent time as a tactical officer before being
> promoted.

Do'Ha' 'ungya is the product of both nepotism and educational
inbreeding.

>> mIch vaghDaq pIvghor Hongghor HIchDal je
>> lutu'lu' ghaytan QIHmo' poSchoHpu' lo' law' lojmItHom, vaj ghaytan
>> Dechbogh
>> Som QIHlu' je 'ach meHvo' Som QIH lupojlaHbe'.
>
> I get lost somewhere in the middle of this overlong sentence. There's
> missing punctuation, or a problem with Type 9 verb suffixes, or both.

Or a cut/paste problem. I'll investigate when I'm not In a cab.

> DaH pab vIbuSbe' 'ej lut vIbuSqa'.
>
>> mIch loS Qugh lupojlaHbe' 'ej lutI'laHbe' 'ej
>> luyajlaHbe'.
>
> 'ej puch lulo'laHbe', 'e' yIlIjQo'.

Sengvam vIqelta'.  yIloS. bIHagh 'e' vItul.

>> "vItlhe'qu' DaneH'a'."
>
> chaq jatlh tlhIngan <qaluH DaneH'a'>.

'oy' je.

>> rav bejchoH HoD. "bIlugh 'ungya. pe'vIl mu'qaDmey tIbach."
>
> nuqjatlh? DeghwI' Qob qaD net Hech'a'?

chaq mu'meyvetlh vIwIvHa'. taHtaHvIS lut vIchoH 'e' Dachupchughcxf