[Tlhingan-hol] Hoghvam qaSpu' (2011-09-17)

Rohan Fenwick - QeS 'utlh qeslagh at hotmail.com
Sun Sep 18 07:33:34 PDT 2011

ghItlhpu' bI'reng, jatlh:
> == qabul botlhDaq DoSmey HIv talIban SuvwI'pu' ==

Nice use of {DoSmey}!

> waw'­'e' ghajbogh {neyto}

Is this a base that NATO held for some reason, or was it a proper NATO
base? If the latter, maybe just {neyto waw'} is enough. To me {waw''e'
ghajbogh neyto} sounds like maybe a base that NATO have temporarily or
something - it's highly marked. It's not wrong to phrase it like that,
but it strikes me as odd.

> -- tera'Daq QI' boq --

naDev Hat {-Daq}. DIp-DIp mu'tlheghHom chenmoHlu'DI', DIp wa'DIchDaq
Segh vagh DIp mojaq lulo'lu'be'. yap {tera' QI' boq}.

> Huchnabmo' rewbe'pu' ruptaH qum 'e' ghur 'ej toy'taHmeH 'e' nup.

I think I see what you meant here. Is {'e' nup} also supposed to refer
back to {rewbe'pu' ruptaH qum}?

> 'ach DIllaH 'e' Hon latlh qummey.

'e' *lu*Hon, law'mo' latlh qummey Daqelbogh.

bI'reng:
> merI'tIrenyen bIQDaq

Qov:
> I'm curious: does your personal English pronunciation of Mediterranean
> substitute an r for the D sound

I guess it's supposed to represent the dental-flapping one sees in North
American English. Australian English does it too. I trill Klingon /r/,
though, and quite strongly, so it's a wee bit disconcerting to see it as
a replacement for English /d/.

> puSwen ghu'vam par tIrqIy,

I'm with Qov: use {wen puS}. You probably need a number to do that with
{wen}.

Dajqu'! vItIv. majQa'.

QeS 'utlh