[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' javmaH loS: <tIr poj>

Rohan Fenwick - QeS 'utlh qeslagh at hotmail.com
Wed Oct 26 19:10:59 PDT 2011

ghItlhpu' Qov, jatlh:
> We're coming up on the end of this 'ay''a'. Anyone figured out why
> QeS is going to punch me, yet?

wej meq vISovchoHpu' jIH! 'ach 'op qechmey vIleghpu' 'e' vIQubchoH.
mI'bogh HoSDo', bombogh cha'par, Qongbogh chIjwI'... vogh vIleghpu'
'e' vISIv. :)

wa' ngoD vISov neH: 'eSSIm voQmoHDI' tIr 'ej tIrHom ngaSDI' mInDaj,
ghaH vIvupbej. rut jIH muvoQmoHlaw' je tIr 'ej tlhoy mInDu'wIj'e'
tebbej 'e' vIQub!

taH:
> jatlh Qulpa'Daq wep tIr je tlhappu' QeDpIn.

The lack of punctuation on these kind of constructions is messing
with my head a little. Don't change it, though; I just haven't seen
it done this way very often and it's taking some getting used to.

> QIj QeDpIn. jatlh "nuH 'oHbe'law' tarvam'e'. Satlh taS 'oH. Sung
> ghewmey HoHlaH 'ej tI HoH je. "

wejpuH. ngoDvetlh Dal law' qechwIj Dal puS. :P 'ach ghaytan ngoD
vItlhojnISpu'!

QeS 'utlh