[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' vaghmaH vagh: <taS SuQ>

Robyn Stewart robyn at flyingstart.ca
Tue Oct 18 11:46:17 PDT 2011

Sent from a mobile device through a temporary connection.

On 2011-10-18, at 9:29, "ghunchu'wI' 'utlh" <qunchuy at alcaco.net> wrote:

>> ...pormeyvo' taS 'op luboS.
>
> I'm pretty sure this is correct for "some of the liquid". If you just
> wanted to say "some liquid" it ought to be {'op taS}.
>
>> “Ha'DIbaHvaD tIr 'op je'."
>
> lughlaw' <tIr 'op>, 'ach loQ mubItmoH. <'op tIr> vIlaDrupqu', 'ej qech
> qar 'oSbe'law'. 'utbe'law' <tIr>.

'ay'vam vIqonpu' qaSpa' cha'Hu' 'op bopbogh jabbI'IDmey. DaHjaj
vIqonchugh jaS 'op vIlo'.

>> "pIj qaS cha' mut luDuDlu'."
>
> <luDuDlu'DI'> qar'a'? ghItlhmeH tlhaQbej mu'.

nIb poH vISIQ. cha'logh Qaghvam vIHeS'a'? pagh cha'logh DaqarmoH?

>> Qapchugh, wa'maH cheb'a' Qenvob tIje'. [20]
>
> <wa'maH cheb'a' Qenvob> vIlaj. Qenvob toghlaw'. <Qenvob wa'maH
> cheb'a'> vIlajlaH je, 'ach QIv 'e' vInoH. yuQ Qenvob wavlaw' 'ej
> wa'maH cheb'a' ngI'bogh tlhoQ per.

tlhoQ! qaStaHvIS poH nI' mu'vetlh vIleghbe'taH. Qov jIHlaHbe'chugh
tlhoQ jIH vIneH. :-)

> -- ghunchu'wI'

DaHjaj muD Duj vIloStaHvIS Hota'ro' vIjoy'. yIvup. bechtaH lut
nuvpu'wI' 'e' vItIvlaw'. vebnIS ghutar ...