[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' loSmaH vagh

Qov robyn at flyingstart.ca
Thu Oct 6 09:05:51 PDT 2011

The continuing saga continues continuously. Past 'ay'mey and
corrections at http://nuqbopbom.bologh.com .

In yesterday's installment vajar found out what the man he thought to
be a bumbling ensign did to save the ship, and that ghutar has
complete faith in vajar.

45

Qub HoD: DujwIj vIHubtaHvIS jIHeghbe'chugh, 'ej muHoHnIS ghutar.
batlh jIHegh. ghutarvaD jatlh "Ha'! bIQamrup'a'?"

ghutar 'uSDu'vo' logh Sut teq HoD, ghIq loD naQvaD Hotlh Hoqra' 'ej
vorchoH. QamchoH ghutar 'e' boQ HoD. nItlhDu' tochDu' je qab law'
Hoch qab puS. ghopDu' poSmoHlaHchu'be'taH ghutar 'ej nItlhDu'
lo'laHbe'. "'etlh vI'uchlaHbe'," jatlh. tuHlaw'.

"jajvam loD nen SoHtaH," jatlh HoD. nItlhDu'vaD Qel Hoqra' lo'qa', 'a
SIbI' vorlaHbe'. "chaq wa'leS 'etlh Da'uchqa'laH. mIch loSDaq bIvum
SoH 'e' vIra'. meqwIj DaSov DaneH'a'?"

Hemqu'choH ghutar. "batlh Qu' vIta'laH 'e' Davoqmo' choquvmoH, HoD."

yev vajar. jatlh "SaH je latlh meq."

'IjtaH ghutar.

ghaH nIH ghop pep HoD "SochHu' DeSwIjvam Hom vIghorpu'. 'oy'qu'taH
'ej tlhoS vIlo'laHbe'. logh Sut pogh vItuQmoHlaHbe'bej."

yaj ghutar. chaq logh Sut tuQmoHpa' voqbe' HoD, 'ach DaH voqba'.
motlh yaS QIvvaD puj 'e' chIDbe' yaS moch. "jIjatlhpa' jatlh Hovmey."
jatlh. ghIq tam cha' loDpu', meHDaq cheghtaHvIS.

baH vIj 'e' QoylaH HoD. tlham ngebmo' chung lutu'laHbe' 'a qaS.
naQlaw'taH Duj. Qapla'.

meH 'el HoD ghutar je. jatlh yaS wa'DIch "Hoch chuyDaH yIchu'Ha'!"
vang Hota'ro'. ghIq ghutar legh. jach. Quchba'. QamchoH 'ej ghutar
paw'meH qabDaj 'uch.

"DuloS yo' qIj," jatlh yaS wa'DIch. "DaghoS 'e' wIghuHmoH."

"qaStaHvIS poH nI' loStaHjaj," jatlh ghutar, montaHvIS. tlhaq laD.
jatlh "qaH! qaSon."
---
SKI: Everyone is happy to see ghutar alive, and maybe later he'll
regain use of his hands.
----
As you can probably tell, 'ay''a' wej is almost over, just two more
'ay'mey. Meanwhile on the composition end of the production line I'm
on 'ay' HutmaH, about two 'ay'mey from the end of 'ay''a'
vagh.  jImaw'chu'. I will entertain any requests for things you would
prefer to read about. Want a cameo? Got an idea but don't want to
write a whole story to go with it?  I'm planning to finish all the
plot threads I start, but if you have any open questions, even if you
think it's just a plot hole or I forgot something, let me know, and
I'll try to make sure this doesn't end up like Lost. (I'm really sure
they aren't all dead all along, for example). I'll definitely have to
stop off at a Federation starbase sometime to try out the new
vocabulary.  Captain Mahoun is scheduled to meet some Federation
folks soon. I think they might be Humanpu'. I know they aren't
vulqanganpu' or 'anDornganpu' so what else could they be?