[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' wa'vatlh jav: <DI boch>

Steven Boozer sboozer at uchicago.edu
Thu Dec 15 08:44:28 PST 2011

Qov:
> "yIlIj, HoD. vIruchta'," jatlh rollIw. *Dugh* DI
> vIpojta' 'ej Dajqu'. Dochvam Dalegh'a'?" Duj
> rurbogh Doch legh Mahoun. HanDogh Hutlh. mach
> 'oH. ghop tIq law' Doch tIq rap jatlh rollIw.
> romuluSngan chotwI' nejwI' 'oH. SoltarIS patDaq
> lulInglu'. Hatqu'. tlhInganpu'vaD Hat je. jagh
> porgh DI Daghajchugh--DIr, jIb, pob, nItlh pach
> chIpta'bogh joqghaHvaD nejwI' DaghunlaH. SumDI'
> nuvvetlh HoH. not luj. narghlaHbe'.[62]
> ---
> [62] Romulan assassination probes. It's a real
> Star Trek thing. I looked it up and everything.
> It's kind of reassuring that all I have to do is
> not make up anything this improbable and I'm inside Star Trek
> parameters.

lugh Qov.  It's from the "Star Trek: Klingon!" (KCD) game:

 romuluSngan Sambogh 'ej HoHbogh nejwI'
 Romulan hunter-killer probe

It's called a {HoHwI'} for short.  These things are extremely lethal, having been pre-programmed with the target's DNA.  They are small, capable of flying/hovering, relentless as they stalk their prey, and kill by injecting poison into their victim's heart.  In the game, Pok's father Torghn was killed by one during Pok's {lopno'} when he jumped in front of Chancellor Gowron - the intended target - at the last possible moment.  (IIRC there was a similar flying assassination probe seen in the movie _Dune_.)

See http://memory-beta.wikia.com/wiki/Klingon_%28game%29 for a detailed summary of the game.

--
Voragh
Ca'Non Master of the Klingons