[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' wa'vatlh jav: <DI boch>

Qov robyn at flyingstart.ca
Thu Dec 15 08:09:50 PST 2011

Mahoun handed off his newest crewmember to his chief of security.

106

latlh yuQ SuchtaH varSajIy. nom tIr je'wI'pu'
Sam. Qatqu' tIr chu'. Hoch ngevta' ghIq latlh jo
Suq. Suy ngoQmey chavmeH SIm 'ej nab. reH
ngevwI'vo' je'qangwI'Daq tep luHIj. pIj SuD
Mahoun 'a motlh lugh tIqDaq 'ej je'wI' SamlaH.
toy'chu' beq. Huch law' baj Mahoun 'ej beqpu'vaD
naDmey tevmey je nob. ThrxanvaD Qel Suq. nuj nuD
'ej Ho' non tI'ta' 'ach jeqwI'Du' tI'laHbe'. wej
vajarvo' Huch Hevta' 'ach SochHu' neH Sotlaw'
HIjpu'. chaq wej paw tlhIngan toDwI'pu'.

chIjwI'vaD jatlh Mahoun, “Hop'a' tlhIngan tharghDuj Quv?”

jatlh chIjwI', “ghobe'. naDevvo' chaq wej rep poQ leng. jISIm DaneH'a'?”

jatlh Mahoun. “yIghoS. 'ach yIyeptaH. chuq'a'
noch yIjIHqu'. SaHchugh latlh tlhIngan Duj
yIcholQo'.” SaHtaH tlharghDuj. luHotlh[97].
yIntaH loS nuv. yap Soj bIQ yInSIp je 'e' tul
Mahoun 'ach tIchvIpmo' rI'be'pu'.

latlh yuQ lubavchoH. pa' Sutmey ngev 'ej naH
wIbHa' je'. motlh yuQmey rap SuchtaH Mahoun 'ej
jeyDaj luSovmo' Suypu' nom malja' luHuq.
qaStaHvIS loS jaj gharben cha' bavtaHDI' motlhHa'
ghu'. 'ach motlhHa' 'eSSIm. maw' Hoch be' net
jatlh 'ach qatlh ghoqwI' ghaH pay' 'e' pum?
QeHchoHtaHvIS 'eSSIm choHpu' QIchDaj. Sep QIch
'oH 'e' Sov Mahoun, 'a Sov Hal ngu'laHbe'. yajlaHchu' 'ej loQ maS. bItmoH.

Qulpa'Daq QeDpIn Such Mahoun. Sey rollIw. jatlh
“Doch boch yIpojchoH bIjatlh 'e' Daqaw'a'?”

jatlh Mahoun, “HIja'. jItlhIj. jIberghpu'.”

“yIlIj, HoD. vIruchta',” jatlh rollIw. *Dugh* DI
vIpojta' 'ej Dajqu'. Dochvam Dalegh'a'?” Duj
rurbogh Doch legh Mahoun. HanDogh Hutlh. mach
'oH. ghop tIq law' Doch tIq rap jatlh rollIw.
romuluSngan chotwI' nejwI' 'oH. SoltarIS patDaq
lulInglu'. Hatqu'. tlhInganpu'vaD Hat je. jagh
porgh DI Daghajchugh--DIr, jIb, pob, nItlh pach
chIpta'bogh joq­ghaHvaD nejwI' DaghunlaH. SumDI'
nuvvetlh HoH. not luj. narghlaHbe'.[62]

jatlh Mahoun, “tlhIngan Duj QIHta''a'?”

jatlh QeDpIn, “ghobe'. vangbe'pu' nejwI'vetlh.
QIH'eghlaw'pu' tlhIngan Duj. 'a Hoch DI
wIpojbe'ta'. lengpu'mo' Duj wIHotlhDI' 'op wIqonbe'bogh tu'lu'.”

QuvDaq cheghqa' 'e' wuq Mahoun. choltaHvIS, latlh
Dujmey nejqu' 'ej nuHmey ghajbe'taH *Dugh* 'e'
'olmeH luHotlhqa'. yIntaH loS tlhInganpu' 'ej nuH Hutlhchu'taH.
---
SKI: In the course of business, Mahoun makes a
couple of detours to check on the still-disabled Klingon ship.
---
[62] Romulan assassination probes. It's a real
Star Trek thing. I looked it up and everything.
It's kind of reassuring that all I have to do is
not make up anything this improbable and I'm inside Star Trek parameters.
[97] And here I was thinking that the sensors
were just malfunctioning. Really, that's what I
thought. But it turns out it was Mahoun all
along. Now I'm in suspense. Is he going to try and rescue them?
---