[Tlhingan-hol] Conversational klingon and the use of {nuq}

mayqel qunenoS mihkoun at gmail.com
Tue May 31 02:24:45 PDT 2016

Qov:
> The longer a Klingon sentence gets the more convoluted it becomes.

'o Qov..

reH lo'laHqu' qeSlIj.
always your advice is precious.

reH SoHvaD ngoDvam vIlIj..
always about you I will remember..

ghIjbogh ghu Ha'DIbaH 'ej tlhabbogh jIHDI'..
when I was a baby monster..

ghIjbogh ghu Ha'DIbaH 'ej tlhabbogh, 'ej ngugh pagh pin'a' ghaj
a stray baby monster..

wa' Ho' neH ghajbogh ghu Ha'DIbaH - Ho' neH lughajmo' Hoch ghu Ha'DIbaHmey -
a baby monster who had only one tooth - because all baby monsters have
only one tooth -

tlhIngan juHlIjDaq choDevta'.
at your klingon house you led me.

'ej choje'choH.
and begun to feed me.

'a jInenchoHDI', muje'choH SuStel lojmIt tI'wI' nuv je.
but when I started to grow, SuStel and lojmIt tI'wI' nuv started to feed me too.

rut jIHvaD Hom lunob De'vID, voragh, Quvar je je.
occasionally De'vID, voragh and lieven threw a bone for me too.

'ej DaH ghIjbogh Ha'DIbaHra' 'ej tlhabbogh jIHchoH.
and now I am your creation.

meqmeymo', lo'laHqu'bej qeSraj ; reH 'e' vIghovrup.
because of these reasons, always I'm ready to acknowledge your advice
as being most precious.

'a {nuq 'oH ..'e'} vImaSbejtaH.
however {nuq 'oH ..'e'} I will definitely continue to prefer.

cpt mayqel