[Tlhingan-hol] fluency

DloraH seruq at bellsouth.net
Tue May 17 11:31:04 PDT 2016

> ghItlhpu' Lex, jatlh:
> > tlhIngan Hol bojatlh fluently?
>
> mu' pupHa' 'oH "fluent"'e'. pagh Qagh 'agh pagh. (I didn't
> mean to do that, it just came out.) lugh Qov noHpu'ghach 'e'
> vIHar jIH. ghaytan qo'majDaq cha'maH vagh, wejmaH tu'lu';
> tetlhvamDaq chaq jatlhlaHtaHqu' wa'maH vagh, yajtaHvIS latlh jatlhwI'.

klingonwiki-Daq [the following people have been observed to be able to conduct a long conversation
without needing a dictionary.] ghItlhlu'.
maja'chuqqu'laHbe' jIH latlh je, 'ach Qo'noS vISuchchugh, jItaHlaH 'e' vIHarbej.
ghomvam HochHom QInmey vIlaDtaHvIS mu'ghom vIlo'nISbe'. QIt vIlaD.  jI-fluent-be'bej, 'ach jItaHlaH.

- DloraH