[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: tuqjIjQa'

mayql qunenoS mihkoun at gmail.com
Thu Mar 31 09:03:45 PDT 2016

tuqjIjQa' DungDaq wIpuvpu'pa', toQDujmaj QIH tI'meH nID jonwI'ma' a'
ngoQvaD QaplaHbe'..
before we flew over united kingdom, in order to repair our bop damage
our engineer tried, but for that purpose he wasn't able to succeed..

toQDujvamDaq, toy' pImbogh SepDaq law' boghpu'bogh yaS 'ej yep'chuqlaH
Hoch chaH. latlhpu'vaD yeplaHbe' tuqjIjQa'ngan neH.
on this bop serve officers from many different countries, and they are
all able to cooperate with each other. only those from england are
unable to cooperate with the rest.

tera' HotlhlaHvIS Duj nov, tuqjIjQa' SamlaHbe' ; meqmo' yuQDaj
cheghta' 'ej HotlhwI' chu' luSuq. HotlhwI'vam chu' HoSghaj law'
HotlhwI' ngo' HoSghaj puS.
while the alien vessel was scanning the earth, it wasn't able to
locate uk ; because of this reason it returned to its planet and
obtained new scanners. these new scanners were more powerful than the
old ones.

reH tera' Suchta'DI' novvam, wa' be' Saw ; DaH, Hoch SepDaq luloS be'
law' 'ach tuqjIjQa'ngan be'Daj law' law' Hoch law' puS. tuqjIQa'ngan
be' parHa'qu'ba'..
always this alien, as soon as he visited earth he married a woman ;
now, many women wait for him in each country, however his english
women are the most numerous of them all. obviously, he likes english
women a lot..

Hoch luSawta' novvam 'e' lutu'DI' be'vetlh, QeHqu'choH 'ej meqmo',
noDmeH lurghDajDaq qet. lubechmoH luneH 'ej ghaH luDoHqangQo'.
when those women discovered that this alien had married them all, they
became mad and because of this reason in order to retaliate they run
to him. they wanted to make him suffer, and they were unwilling to
back away from him.

pIch vIghajbe' ! chaHvaD jatlh.. Hoch SamuSHa'mo', SaSawta'.. Hoch
Su'IHqu'mo' SaSaw vIneH.. yuQwIjDaq tutlhejlaH boneHchugh ; pa',
qaStaHvIS Hoch vatlh DIS poH, nItebHa' mayInlaH.
it's not my fault ! said the alien.. because I love you all I married
you.. because you're all very beautiful I wanted to marry you.. if you
want you are able to come with me at my planet ; there, forever we
will be able to live together.

Sujubbe' 'e' vItlhoj, taH nov. 'a pe'IQchoHbe' ! HeghDI' wa', SIbI'
vIqa' tlhIHvaD 'e' vIlay' !
I realize that you aren't immortal, continued the alien. but don't be
sad ! I promise that as soon as one of you dies, I will immediately
replace her !

yuQDajDaq nov lutlha' ghIq 'e' luQochbe' Hoch be'pu' 'ej yuQvamDaq,
qaStaHvIS Hoch vatlh DIS poH, yIn Quch lutIv Hoch..
then, all women agreed to follow the alien to his planet, where they
all lived happily everafter..

mayqel mIv Hurgh qunnoq
cars with automatic transmission are an abomination