[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: loDnI'

mayql qunenoS mihkoun at gmail.com
Wed Mar 30 09:25:31 PDT 2016

ben law', nItebHa' 'uQ wISopta'mo' jIH loDnI'lI' je, jup DImoj.
qorDu'lIjvaD ruSvam vIquvmoHmo', DaH qaghobQo'.
many years ago, because I and your brother ate dinner together, we
became friends. because I honor this bond with your family, I will not
fight you now.

paw'aDmajDaq vIHbe'ba' 'Iw rap 'a che'ronDaq 'Iw rap wIreghpu'..
meqmo' loDnI'wI' SoH DaH 'e' vIlaj.
obviously the same blood doesn't flow in our veins, however at the
battlefield the same blood we bled.. I accept now, that because of
this reason you are my brother.

loDnI' maHbe' nuv, rapbogh vav SoS je ghajmo' neH ; ngoQvaD vummo'
loDnI' moj je.
people aren't brothers, merely because they have the same parents ;
because they fight for the same goals they become brothers too.

loDnI'Daj luHoH rIntaH jagh 'e' leghDI', QeHqu'choHmo', yo'chaj naQ Qaw'laH.
when he saw that the enemies killed his brother, because he became
mad, he was able to destroy their entire fleet.

Heghpu'DI' loDnI'Daj, Heghpu'bogh nuv lughuHmoHmeH jachta'.. ghuHmoH
neH : tlhIHDaq lIghoSrup tlhIngan SuvwI'.
when his brother died, in order to warn the people who were dead he
screamed.. he wanted to warn them : a klingon warrior is ready to
approach you.

yan pIn'a' mojchugh loDnI'wI', mughojmoHlaH je vaj 'e' vItul. batlh
vavma' yan mu'uchmoHlaH 'e' vItul..
if my brother becomes a sword master, then I hope that he will be able
to teach me too. I hope that he will be able to make me hold our
father's sword with honor.

mayqel mIv Hurgh qunnoq
attack while we still can, attack or become their slaves