[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: DoH

mayql qunenoS mihkoun at gmail.com
Sat Mar 26 09:09:33 PDT 2016

choDoHQo'chugh vaj qaqIp ghIq qaqIpqa' 'ej qaHoHmeH qaqIptaH.
if you don't back away from me I will hit you, I will hit you again
and I will continue hitting you until I kill you.

jaghwI' DIDoHmoH wIneHmo' yuQ HubvaD luHHa'wI' tIHvetlh wIjomboghta' wIrenta'.
because we wanted to drive back our enemies, we designed this
repellent beam, which we installed for our planetary defense.

HoS 'ut Daghajbe'chugh vaj maHvaD yapHa'bej Hoch meqmey
DajatlhlaHba'bogh.. juDoHmoHlaH.
if you don't possess the necessary power, then all the reasons you
could say to us are surely insufficient.. you will not be able to
drive us back.

nutojnIS 'e' lutlhojDI', QobvaD lu'oSbogh jughuHHa'choHmoHmeH SIbI'
HeDta' ; 'a DIDoHbe'pu' 'e' luleghDI', DaHjaj HoH ngugh 'e' lutlhoj.
when they realized that they needed to deceive us, immediately they
retreated in order to make us become unprepared for the danger they
posed. but when they saw that we didn't back away from them, at that
time they realized that today they would die.

tlhIHvaD tlhab wIQapta'bogh botIvtaHvIS, chenoH 'e' bongIl ! vum SoH !
tlho' yInlaHbe'bogh vum.. nuqDaq SoHtaH maHarghtaHvIS ? Ha'DIbaH 'up..
maHarghtaHvIS che'ronvo' DaDoHtaHvIS !
while you're enjoying the freedom which we won for you, you dare judge
us ! you bastard ! scum who is unable to experience gratitude.. where
were you while we were fighting ? disgusting animal.. while we were
fighting you were getting away from the battlefield !

SIbI'Ha' maghwI' San DanarghlaH.. 'e' DaHarba'. 'a vIt vISov 'e'
DatlhojQo'.. che'ron tlhopDaq reghtaHvIS vInDa'lI', yInlIj lo'laHbe'
DatoDmeH che'ronvo' Duqengbogh Duj Danej. SoHvaD chabal laH nobbogh
Duj, bInarghlaHmeH laH DaneHbogh..
eventually you will be able to escape the fate of a traitor.. you
obviously believe that. but you refuse to realize that I know the
truth.. while your compatriots were bleeding at the front lines, in
order to save your worthless life you were searching for a ship which
would carry you away from the battlefield. a ship which would give you
the desired ability, the ability which you wanted so that you would be
able to escape..

mayqel mIv Hurgh qunnoq
attack while we stiil can, attack or be slaves in their world