[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: Sang

mayql qunenoS mihkoun at gmail.com
Fri Mar 25 08:59:23 PDT 2016

noH wItaHHa'pu'pa', qaStaHvIS loS vatlh DIS poH reghobtaHvIS ;
reSangta' ngugh wIneHchugh vaj wIta'bejta'.
before we ended the war, we were fighting you for four centuries ; if
we wanted to obliterate you then, we would have definitely
accomplished it.

qo'maj luSangmeH DaH nuHvam Da'uchbogh luchenmoHta' nov.
aliens created this weapon which you now hold, in order to obliterate our world.

Sang nov 'e' lunargh luneHmo', qo'majvo' lumejpu' 'uy'mey vInDa'.
because they wanted to escape that the aliens obliterate them,
millions of our fellow citizens departed from our world.

nuvup 'e' DapIH'a'. qoH SoH jay ! Hoch qo' lughombogh luSang rIntaH.
you expect them to pity us ? you @!@! fool ! they have obliterated
every world they have encountered !

ta' moj Hochlogh neH HoSvaD ghungbogh Qang, jaghma' luSangchu' maHvaD 'e' lay'.
every time a hungry for power chancellor wants to become an emperor,
he promises us that he will completely obliterate our enemies.

che'ronvo' SepchajDaq luchegh 'e' lutem QaS, jagh luSangchu'be'chugh
juHDaq luve'choHpa'.
the troops denied to return from the battlefield to their country, if
they hadn't completely obliterate the enemy before they started their
journey home.

mayqel mIv Hurgh qunnoq
attack while we still can, attack or be slaves in their world