[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: QuQ

mayql qunenoS mihkoun at gmail.com
Mon Mar 21 10:33:35 PDT 2016

'utchugh 'oH vaj QuQ yItujqu'choHmoH ! jISaHbe' ! romuluSngan wIjuSnIS !
if it is necessary then overheat the engine ! I don't care ! we need
to pass the romulans !

maSutlhta'DI', toQDujDaq QuQ chu''e' wIjomta'bogh wIHevlaH.
when we finished negotiating, we were able to receive the new engine
which we installed at our bird of prey.

QuQchaj boQaw'DI' neH, bochungHa'moHlaH.
only when you destroy their engine, will you be able to make them decelerate.

QuQ novDaq Hujbogh Degh law' lutu'lu'. pagh bIH So'Ha'laH.
at that alien engine there are many strange symbols. no one is able to
decrypt them.

ghobvIpbogh nuch SoHchugh vaj DuQaHbogh QuQ tu'lu'be'.
if you are a coward who is afraid to fight, then no engine is able to help you.

tlhIngan Hol luSo'Ha'meH boQwI' QuQ luchenmoHta' tera'ngan.
in order to decrypt the klingon language, terans built the boQwI' engine.

mayqel mIv Hurgh qunnoq
I refuse to eat qagh ! I'd rather eat some octopus..