[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: Hu'

mayql qunenoS mihkoun at gmail.com
Sat Mar 19 09:15:43 PDT 2016

'ampaSDaq nIlajmeH bIHu'nIS 'ej bIvumchoH.
in order that they accept you at the academy you need to get up and
start working.

Hu'pu' HoD 'e' wIleghDI', QeHchoH ghaH 'e' wItlhoj.
when we saw that the captain got up, we realized that he became angry.

meH 'elDI' 'aj, ghaHvaD reH bIHu' net poQ.
whenever the admiral enters the bridge, you are required to always get
up for him.

nov DaleghDI' ghaHvaD bIHu'Qo'mo', Damawpu'.
when you saw that alien because you didn't get up for him, you offended him.

quSlIjDaq rar janvam 'ej reH DuHu'beHmoH.
this device connects to your chair and is always ready to make you get up.

DaH paghvaD jItulmo', jIHu'Qo' 'ej may'vam wIQaplaHbe'bogh vIghob.
because now I hope for nothing, I refuse to get up and fight this
battle which we are unable to win.

mayqel mIv Hurgh qunnoq
Hoch 'ang ram. Hoch chargh ram. Hoch tlhabmoH ram.