[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: gho paq

mayql qunenoS mihkoun at gmail.com
Fri Mar 18 10:34:01 PDT 2016

gho paqDajDaq may' nab ghIlthpu' HoD 'a tachDaq gho paqvetlh lIjmo',
Samta' romuluSngan ghoqwI' 'ej nujeypu' jaghwI'.
the captain wrote the battle plan at his notebook, but because he
forgot that notebook at the bar, a romulan spy located it and the
enemies defeated us.

toH, tlhIbmo' HoD, ghaH numHa'ta' ra'ghomquv 'ej gho paqDajDaq bIjvam ghItlhpu'.
so, because the captain was incompetent the high command demoted him
and wrote this punishment in its notebook.

'a bIghHa'Daq HoD ngeHlu'pu'DI' 'ej 'IHmo' HoD, ghaH parHa'bogh be'
'avwI' 'IH'e' ghom HoD.
but when the captain was sent to jail, and because the captain was
handsome, he met a beautiful female guard who liked him.

HoD QaH neHmo' 'avwI', ghaHvaD gho paq nobta' 'avwI'vam.
because the guard wanted to help the captain, she gave to him a note book.

gho paqvetlhDaq narghmeH nab ghItlhta'.
at that note book she wrote an escape plan.

vaj narghta' HoD 'ej SIbI' 'avwI' 'IHDaj Sawta'.
so the captain escaped and immediately married his beautiful guard.

ghIq Hoch ra'ghomquv luHoH rIntaH HoD be'nal je.
subsequently the captain and his wife killed the entire high command.

tagha' toQDuj lunIHta' 'ej nItebHa' yInmeH yuQ HopDaq luve'ta'.
finally, they stole a bird of prey and in order to live together they
traveled at a distant planet.

yuQvetlhDaq puq law' ghaj chaH 'ej targh ghaj je.
at that planet they had many children and a targh as well.

I love happy endings !

mayqel mIv Hurgh qunnoq
you have some stuffed to'baj leg in your teeth