[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: chargh

mayql qunenoS mihkoun at gmail.com
Wed Mar 9 08:05:57 PST 2016

targh yuQ vIcharghDI', toy'wI''a' moj Hoch targhmey 'e' vIchav.
when I conquer planet of the dogs, I will achieve that all dogs become slaves.

bIchargh'egh 'e' Dachavbe'chugh vaj qo' Dachargh 'e' Dachavbe'.
if you don't achieve to conquer yourself then you will not achieve to
conquer worlds.

charghwI'vaD lojmIt bopoSmoH. charghwI' boquvmoHmeH DaH lojmIt bopoSmoH !
open the gates for the conqueror. in order to honor the conqueror,
open the gates now !

bIqeqtaHbe'chugh qaStaHvIS DISmey vaj romuluSnganpu' DacharghlaHbe'.
if don't train continuously for years then you will not be able to
conquer the romulans.

tejwI' DIghajbe'chugh vaj toQDuj chenmoH 'Iv. chay' targh DIchargh.
jatlh tlhIngan vIghro' Sa'.
if we don't have scientists then who will build the birds of prey ?
how will we conquer the dogs ? said the klingon cat general.

qo'maj lucharghmeH chamchaj wuv nuchvam ; toDuj wuvbe' chaH.
in order to conquer our world, these cowards rely on their technology
; they don't rely on courage.

mayqel mIv Hurgh qunnoq
you have some stuffed to'baj leg in your teeth