[Tlhingan-hol] tugh DuH 'otlhghor 'e' DoQ NASA tej

mayql qunenoS mihkoun at gmail.com
Wed Mar 2 06:28:17 PST 2016

ghunchu'wI':
> ghung'a' jIllI'? ghungchugh ghaH vaj ghaH yIje'.

latlh nuvpu' vIQaH'a' ? choSovQo'chugh vaj HInoHQo'.
do I help other people ? if you don't know me, then don't judge me.

ghunchu'wI':
> bIbep 'ej bIvIng 'ej bItIch 'ej jIpuQrup.

qay'qu'ghachlIj 'oH ngoDvam.
this is your problem.

jIbepbe', jIvIngbe' 'ej vay' vItIchbe'.. 'Iv vItIch ? 'a paghvaD
SaHbogh nuv mut'e' jIHQo'. toH ! HovmeylIj Dun tISaH 'ej bechbogh
nuvpu' DaSaH.
I don't complain, whine, or insult anyone.. who did I insult ? however
I refuse to be a selfish person who cares for noone. so ! you care for
your wonderful stars, and I will care for the people who suffer.

tetlhvam chut bochenmoH.. tlhIngan Hol Dalo'chugh vaj vay' DajatlhlaH.
vay'wIj vIDel.
you created the law of this list.. if you're using klingon then you're
able to talk about anything. this is my anything.

tughojmoH.. DaH paSqu' 'oH.. toH DayIn !
you taught me.. now it is too late.. So live with it !

ghunchu'wI' :
> 'a SuvwI' Hol Dalo'mo' bInuQtaHvIS, qanaDnIS.

..'ej tlhInganwIj Hol vIqeqmeH 'eb chonobmo' qanaDnIS je.
..and because you gave me the opportunity to practice my klingon, I
need to praise you too.

mayqel mIv Hurgh qunnoq
you haven't experienced shakespear unless you read him in the original klingon.