[Tlhingan-hol] mu'tlheghmey qontaHbogh Qov

Bellerophon, modeler bellerophon.modeler at gmail.com
Mon Jan 18 07:38:05 PST 2016

jalth Qov:

> Sulugh. vaj ‘utbe’ –‘e’. jIHvaD, qechvam potlh law’ {-‘e’} lo’meH mIw
> potlh puS. mojaQ {-‘e’} vImuchmeH wejmaH wej mu’tlhegh vIqon ‘ach mojaq
> bopbogh Hutlh HochHom.
>

> <http://bellerophon.blog.com/>

qech Daj chupta' lojmIt tI'wI' nuv. lugh'a'? jISovbe'. qechDaj lo'bogh
mu'tlhegh vIqonta' neH. (mojaQ -'e' vInopta' je.)

Will's interpretation seems to be a way to have a sentence-as-subject (or a
second way to have a sentence-as-object): that the whole verb+bogh sentence
can act as the "head noun." Or it can whichever noun makes sense to the
listener. Or the speaker can use -'e' to specify the head noun.

It seems to me Will's interpretation also opens the way to verb+bogh
stripped of any nouns, as in vIHoSmoHlu' vIHoHbe'lu'bogh.

--
mIp'av yergho
bu''a'

My modeling blog:          http://bellerophon-modeler.blogspot.com/