[Tlhingan-hol] Ha'DIbaH wIchmey

mayql qunenoS mihkoun at gmail.com
Sun Jan 3 06:48:49 PST 2016

'op ben Ha'DIbaH law' vIghaj 'ej Ha'DIbaHmey SaHbogh wIchmey law'
tu'lu'pu' 'e' vItlhoj.
some years ago, I had many dogs, and I realized that there were many
myths which concern dogs.

wa'DIch, HomDu' parHa'be' Hoch Ha'DIbaHmey.
first, all dogs don't like bones.

'elaDya'ngan 'avwI' Ha'DIbaH vIghaj,HomDu' parbogh Ha'DIbaH.
I had a greek shepherd dog, a dog which disliked bones.

*pasta* 'oHbej Soj qaq'Daj'e'.
its favourite food was definitely pasta.

buqvo' Sojmey Sar vIlelchugh, *pasta*vaD Sam 'ej wa'DIch Sop.
if I took out various foods from a bag, it would search for pasta and
eat it first.

ghIq tawvo' wItlhappu'bogh Ha'DIbaH wIghaj.
then we had a dog which we took from the street.

tIr ngogh parHa' Ha'DIbaHvam.
this dog liked bread.

tIr ngogh parHa' law' Hoch Soj parHa' puS..
it liked bread most than any other food.

vIje'DI', jIHvaD mubej, 'ej vIleghbe'chugh mol. (tIr ngogh)
whenever I fed it, it would watch for me, and if I didn't see it, it
would bury it. (the bread)

Ha'DIbaH Dogh..
silly dog..

wIch cha'DIch : latlh Ha'DIbaHmey 'av 'avwI' Ha'DIbaHmey.
second myth : guardian dogs, guard other animals.

Hegh''a' 'oHbejbogh,DoyIchlan 'avwI' Ha'DIbaH'e' vIghaj.
I had a german shepherd, which was definitely Death.

Ha'DIbaH porgh tuQtaHbogh Hegh'a' 'oH Ha'DIbaH'e'..
the dog was Death which was wearing a dog's body..

tIqDajDaq HurghtaHghach vIDellaHbe'.
I'm not able to describe the darkness at its heart.

'uSghebmey rurbogh Ha'DIbaHmey HoH, vighro'mey HoH, latlh Ha'DIbaHmey HIv je.
it would kill chickens, it would kill cats, it would attack other animals too.

'ach maHvaD jup 'oH.
however with us it was friendly. (for us it was a friend)

tagha' *dopperman* tu'lu'. QIpbogh *dopperman*..
finally, there was a dopperman. a dopperman which was stupid..

qunnoq