[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: Hov

mayql qunenoS mihkoun at gmail.com
Sun Feb 28 08:34:32 PST 2016

wovlI'ghach toy'wI''a'ghachvo' nutlhabchoHmoHbogh Hovmeymaj Hurgh'e' DItlho'jaj.
may we thank our dark stars, which freed from the slavery of the light.

*SItlh* HoS luleghbejpu' Hovmey 'ej HoSvam luleghqa'moHlu'bej.
the stars have witnessed the power of the Sith and they will be made
to witness it again.

HoS Hurgh Daghojchu'chugh vaj Hoch Hovmey DaQommoH bIHvaD bISaHDI'.
if you master the dark power, at your presence stars will tremble.

SIbI'Ha' Hovmey che'qa' *SItlh* 'ej qaS roj.
the Sith will rule again the stars and we will have peace.

*muStavar*Daq jul So'taHbogh maS'e' legh *anakIn* 'ej SaQpu' ghaH ;
Hoch chIl ghaH ngugh 'e' tlhoj ghaH.
at mustafar anakin saw the moon which was hiding the sun and he cried
; then he realized that he had lost everything.

mayqel mIv Hurgh qunnoq
ghe''orDaq jaHjaj wovlI'ghachqoq. nga'chuqjaj wovlI'ghachqoq..