[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: 'aqnaw

mayql qunenoS mihkoun at gmail.com
Thu Feb 18 08:28:49 PST 2016

'elaDya'Daq vIttlheghvam wIjatlh :
in Greece we say this proverb :

{...} {...meH} HughlIj yIpe' !
in order to to do <whatever> cut your throat.

vay' raDbogh 'utqu'ghach'e' chIw vIttlheghvam 'ej ngoQDaj chavmeH Hoch nIDmoH.
this proverb expresses the necessity which compels someone, and in
order to achieve his goal makes him try everything.

toH !
so !

Qaghmey vIjunmeH HughwIj vIpe' !
I will cut my throat in order to avoid making mistakes !

( DaH jIDoychoH jItaghpa'..)
Now I became tired, before I even started..

anyway..

'aqnaw tu'be'mo' vutwI', vutbe' ghaH 'ej maghungchoH.
because the cook didn't find the knife, he didn't cook and we became hungry.

'ach manoDmeH latlh 'aqnaw wItu'DI', wIHoHmeH wIlo'.
however in order to retaliate, as soon as we found another knife we
used it in order to kill him.

ngoDvam nap Sov'eghnISmoHbej vutwI'.. ghungtaHvIS SuvwI' SuvlaHbe ghaH !
the cook definitely needed to make himself know this simple fact..
while a warrior is hungry he cannot fight !

cpt qunnoq
QamvIS Hegh qaq law' torvIS yIn qaq puS