[Tlhingan-hol] Hogh vumnISlu'bogh megh'an'e' vIloS

lojmIttI'wI'nuv lojmitti7wi7nuv at gmail.com
Fri Feb 12 13:51:43 PST 2016

tugh paw Hoghvam vIvumnISbogh megh’an’e’.

rut yaHwIj vItIv. rut vIpar. qaStaHvIS Hoghvam HochHom vIpar.

DaHjaj ram mI’lI’ be’nalwI’ jIH je. wanI’vam vItIvchu’.

wa'leS po ‘IrneHwI’ vISuch. qanqu’. qanqu’ juplI’pu’. *pool* QujmeH ghom. yaS wanI’vetlh vItIv. *

cha’leS *Tamboritzens* vIbej. mI’ ‘ej chu’ muchwI’pu’.

wejleS jIvumnISqa’. qay’be’. chaq wejleS yaHwIj vItIvqa’.

* [Note: Every time I use the word {po}, I think of SuStel’s absolutely brilliant parody of {taHjaj wo’} which he named {DaHjaj po}. I think it stands as equal to HoD Qanqor and Seqram performing “Who’s on first?” in Klingon. Both performances were monumental in terms of genius and hilarity. No compilation of superb Klingon literature would be complete without both of them.]

pItlh
lojmIt tI'wI'nuv