[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: chaq

Steven Boozer sboozer at uchicago.edu
Tue Oct 27 07:58:57 PDT 2015

> Klingon Word of the Day for Tuesday, October 27, 2015
>
> Klingon word: chaq
> Part of speech: adv
> Definition: perhaps

chaq SoHvo' vay' vIje' vIneH
[Perhaps I'd like to buy something from you. (untr.)] PK

De' lI' Sovlu'DI' chaq Do'Ha'
Knowledge of useful information may be unfortunate. PK

yIlop! wa'leS chaq maHegh!
Celebrate! Tomorrow we may die! TKW

Heghtay lulop latlh tlhInganpu'. Heghtay luloptaHvIS
 chaH chaq bey SeQ lujach
other Klingons may perform a ceremonial howl or yell as
 part of the Klingon death ritual. S31

boq lucherDI' tlhIngan wo' romuluS Hov wo' je So'wI' cham
 Suqpu' tlhIngan wo'. chaq tampu'. chaq romuluSnganpu'vaD
 pIvghor cham lunobpu' tlhInganpu'
Cloaking technology was gained through an alliance with the
 Romulan Star Empire, possibly in exchange for Warp Drive
 technology. S33

loDnI'wI' bIQeHba' chaq batlh bIvangqa'laH
My brother, I see your anger, you might have a chance
 to make amends.  PB

chaq tugh batlh Heghmo' 'ej chaq tugh charghmo'
For they may soon die with honor! For they may soon
 be victorious! PB

SEE ALSO:
ghaytan 		likely (adv)

qIt 			be possible (v)
DuH 			be possible (v)

-laH 			able (V5)
-law' 		it seems (to be), apparently, seemingly, I suspect that (V6)

--
Voragh
Ca'Non Master of the Klingons