[Tlhingan-hol] Star Trek VI The Undiscovered Country Klingon Dialogue

Robyn Stewart robyn at flyingstart.ca
Fri Oct 9 14:16:25 PDT 2015

> chu’wI’ jIHbe’, ‘ach jIHDaq loghqammey’’e' Hop  tlhIngan ja’chuqlaHghach.

I would have said jIH, tlhIngan Hol ja’chuqlaHghach je nuchev loghqammey’e’.  (Although I doubt it would have popped fluently out of my mouth in conversation, without significant cause for calculation).  Is there canon for the way you chose?  It took me a couple of reads to understand.

> tlhIngan Hol vIjatlhlaw’meH QIt vIghItlhlaHchu’ ‘ach jIjatlhlaHchu’be’ neH.

jIghItlhtaHvIS qonmeH laH vIqeq, vaj jIjatlhtaHvIS vIlo’choHlaH.  ‘a mapo’choHmeH maqeqnIStaH.  bISaHmo’ jIbel.

- Qov