[Tlhingan-hol] mu' chu': {Qoyje'} n. certificate

Steven Boozer sboozer at uchicago.edu
Fri May 29 07:33:23 PDT 2015

{yer ghajwI' chaw'} was used in Klingon Monopoly:

  cha'maH chorgh yer ghajwI' chaw' 'echletHommey
  28 Title Deed cards  (MKE)

FYI, known types of {chaw’mey}

  HIjmeH chaw'                        stamp (n) (TNK)
 Huch chaw'                            credit card (n) (TNK)
 leng chaw'                             passport  (n) (TNK)
 yer ghajwI' chaw'                   title deed (n) (MKE)
 'elmeH chaw'                         ticket (n) (WSC)

and some sentences:

  cha'puj vIngevmeH chaw' HInobneS
  Give me a permit to sell dilithium, your honor. (PK)

 nuqDaq chaw' vIje'
  Where can I buy a ticket? (TNK)

  chaw'vam yIpol 'ej SIbI'Ha' yIlo' pagh 'oH yImech
  This card may be kept until needed or traded. (MKE)

'elmeH chaw'mey je'lu'ta'bogh
  will-call tickets (WSC)

And we can now refer to the {matlh jupna’ Qoyje’} “Friend(s) of Maltz Certificate” which was issued by the KLI:

  DaHjaj matlh jupna' pIpong
  Today we name you a true friend of Maltz. (FMC)

--
Voragh
Ca'Non Master of the Klingons