[Tlhingan-hol] yu' ghojchoHwI

Robyn Stewart robyn at flyingstart.ca
Tue May 5 07:44:15 PDT 2015

naDev QoQ Dellu’ net chaw’bej.

DubmeH laHlIj QaghHommeylIj vItI’.

From: Maxim Sonin [mailto:maxim.sonin at gmail.com]
Sent: May 5, 2015 5:05
To: tlhingan-hol at kli.org
Subject: [Tlhingan-hol] yu' ghojchoHwI

yu’ ghojchoHwI’ – { ’ } yIlIjQo’.

nuq mu'mey QoQ vIDel?

chay’ QoQ vIDel? = how do I describe music?
QoQ vIDelmeH mu’mey lI’ HIja’! = Tell me useful words for me to describe music

QoQ Delbogh mu’mey law’ DISov. ‘ey, bom mu’, bomwI’, muDuQ, chuS, Qatlh, tam, Quch, QeH, yu, bIm, ‘egh, loS, vagh, jav, Soch chorgh, Degh, nuQ, qat, moq, Supghew, SuS, SuSDeq, tIngDagh, thaw’, van bom, weq, wup, yach, bang bom, baS ‘In, chon bom, chu’, chuS’ugh, chu’wI’, Dap bom, DIr’In, DIron, Dov’agh, HurDagh, jan, may’ron, may’ bom, meSchuS, muchwI’, namtun, naQHom, ngujlep, ‘o’lav, ‘o’megh, qeb, qung, rey, rIl, Supghew je vIchuplaH. mu’meyvetlh DaSov’a’?

jIHvaD motlh Dajbe’ QoQ’e’ ‘ach tlhaQDI’ bom mu’ qoj lut Daj luDelDI’ vItIv.

ghantoH: QaQ lespal ghaj nIrvana?

leSpal QaQ ghaj’a’ nIrvana? = Does Nirvana have a good guitar?

taHlaH'a' 'e'?

HIja’! taHlaHbej. bISaHmo’ ‘ej batlh tlhIngan Hol Dalo’mo’ jIbel.

- Qov