[Tlhingan-hol] lung

De'vID de.vid.jonpin at gmail.com
Mon Jun 23 05:36:40 PDT 2014

De'vID:
>> Actually, we do. The word {ghargh} originally referred to the giant
>> worm- or serpent-like creature on the Genesis Planet which attacked
>> and wrapped itself around Kruge. (This one:
>> http://en.wikipedia.org/wiki/File:S03-kruge_fights_the_worms.png )

gheyIl
> 'uSDu' ghaj gharghmey 'e' wISov'a'? vIt mIlloghvam; ghajbe' bIH.

*gharghtej ghaHbe' Qugh'e'. tlhIngan ghargh 'oHbe' gharghqoq
Suvpu'bogh. yaghvam DelmeH mu''e' lo'pu'bogh Qugh Qoy matlh. gharghtej
ghaHbe' je matlh'e'. Marc Okrand ja' matlh. mu' Qoypu'bogh jatlhqa'
neH ghargh lo'DI'. gharghtej ghaHbe' je Marc. 'uSDu' ghajbe'law'
gharghqoqvam. 'ach reH 'uSDu' Hutlh Hoch gharghmey 'e' vISovchu'be'.

[* gharghtej - obviously, a scientist in the field of gharghQeD, the
scientific study of worms and serpents]