[Tlhingan-hol] qo''e' tu'bogh pagh - 'ay' cha'maH Hut

De'vID jonpIn de.vid.jonpin at gmail.com
Thu Mar 8 01:35:08 PST 2012

(bIj maqta' tlhIngan bo'DIj.  rura' pente'Daq bIghHa''a' lughoS qama'pu'.)

['entepray'-A meH]
UHURA: rura' pente'!
CHEKOV: qIb Dat {nov lom Daq} ponglu'.
SCOTT: DaH muH rIntaH net maS.
SPOCK: Sogh.  qIpbogh peng: cha'qa'.  taD!
CHEKOV: 'entepray' 'oH.  mabaHpu'.
SCOTT: DuHbe'!  ngIq peng wItoghtaHvIS wIlegh, qaH.
SPOCK: jatlh qempa'wI': DuHlaHbe'bogh wIv DabuSHa'chugh, ghaytanHa'
teH ratlhbogh wIv 'e' yIbuSHa'; teHbej.
UHURA: maHvaD yIQIj.
SPOCK: chavetlh wIbaHlaHbe'chugh, baH latlh.
SCOTT: toH, qIp'eghbe'.  latlh Duj tu'lu'be'.
SPOCK: woj'a'na' tu'lu'bej.
SCOTT: wItlhuDbe'bej!
CHEKOV: woj'a' tlhuDlaH latlh Duj neH.
UHURA: Qo'noS wa'?
SPOCK: tlhoy Hop.  Sumqu' Dujvam.  chaq maH bIngDaq 'oHtaH.
SCOTT: maH bIngDaq Duj tu'lu'chugh luleghbej tlhInganpu'.
SPOCK: bISuDrup'a'?
VALERIS: toQDuj?
SPOCK: toQDuj.
CHEKOV: So'pu'?
SCOTT: So'taHvIS toQDuj baHlaHbe'!
SPOCK: motlh jIQochbe', *Scott*.  'ach motlhbe'.  baHlaH toQDujvam'e'.
VALERIS: 'ejyo' yejquv wIghuHnISmoH.
SCOTT: nuqvaD wIghuHmoH?  nuH'e' leghlaHbe' vay'?  maw'qu'wI'pu'
nupongbej!  chun HoD 'e' tobmeH batlhHa' majatlhrup lujatlhbej.
SPOCK: 'ej lujatlhDI' lugh.  ngoD DIghajchu'be'.  nger neH wIghaj,
'ach tay'chu' ngoD nger je.
UHURA: bIlughchugh, *Spock* qaH, qatlh Qangchaj'e' luqIpmeH baH?
SPOCK: toH.  tIngvo' 'evDaq chanDaq Duj nejlu'.  *Valeris* Sogh, yIche'.
VALERIS: lu', qaH.
CHEKOV: jIyajbe'.  maH bIng Duj tu'lu'chugh, Dujvetlhvo' Qolbej
chotwI'pu'.  'entepray'vo' Qolbe'.
SPOCK: vay' DalIjpu', *Chekov*.  chavetlh baH Dujvam 'e' maq
qawHaqmaj.  mabaHchugh, naDev chaHtaH chotwI'pu''e'.  mabaHbe'chugh
naDev chaHtaH qawHaq choHwI'pu''e'.  pollaH pagh polHa'laH, naDev Doch
wInejbogh tu'lu'.
CHEKOV: nuq wInej, qaH?
SPOCK: Sogh?
VALERIS: cha' chang'eng tlham DaS.