[Tlhingan-hol] qo''e' tu'bogh pagh - 'ay' cha'maH loS

De'vID jonpIn de.vid.jonpin at gmail.com
Tue Mar 6 13:32:17 PST 2012

[tlhIngan bo'DIj]

tlhInganpu': qIrq, qIrq, qIrq, qIrq...

[DIvI' Qang yaH]
C in C: bo'DIj HoQ 'oH jay'.

[bo'DIj]
JUDGE: ... taH pagh.[1]
CHANG: Qo'noS wa'Daq baHta'.  DaH wa' noS...[2]
mughwI': paghmo' Qo'noS wa'Daq baHta' 'entepray'.  Qang qeSwI'pu' je...
CHANG: ... tojmeH 'ej luQanlu' 'e' ponmeH, qIrq HoD DujDaq 'uQ'a' SeQ
luSop net poQ.
CHANG (jIH): quqDI' ramvetlh wa'maH Hutvatlh wejmaH rep.[3]
JUDGE: leghwI'lI'[4] wa'DIch yIrIt.
OFFICER: nuqIppu'DI' bach wa'DIch, tlhammaj wIHutlhchoHpu'.  pagh
vIngI'law' 'ej jIQaplaHbe'law'[5].  ghIq mughoStaH yItbogh cha' DIvI'
beq.
WORF: chaq DIvI' HIp tuQ neH.
CHANG: loyqu'bej.  tavaD teqlu' 'e' vIpoQ.
JUDGE: wo'rIv 'ech, ngoD DISaH, nger DISaHbe'.
WORF: Qapbe'taHchugh tlham, chay' yItlaH loDpu'vam?
OFFICER: peQ DaS tuQlaw'.
SPOCK ('entepray' meH): tlham DaS.

[1] - I'm pretty sure this is what was said, but this line is
uncaptioned.  Also, I'm not 100% sure if it's spoken by the judge or
by Chang, but I think it's the judge.
[2] - This line spoken in Klingon in the film.  The end is cut off, so
I'm not sure about that last syllable, though *{noS} doesn't make
sense.
[3] - We don't have a word for evening, but it's a 24-hour clock.
[4] - I'm not sure what's good for "witness".  The obvious word is
{leghwI'}, but maybe something like {SaHwI'} would be better?
[5] - "I found myself... unable to function".  Would a Klingon really say this?