[Tlhingan-hol] KLBC: introduction

Qov robyn at flyingstart.ca
Thu Jun 14 22:27:52 PDT 2012

At 23:01 '?????' 6/14/2012, seruq wrote:
> > wa'maH Soch ben tlhIngan Hol vIjatlhchoH.
> > I began to study Klingon seventeen years ago.
> >
> > -- ghunchu'wI'
>
> > wa'maH jav ben tlhIngan Hol yejHaD vImuvpu'.
> > I joined the Klingon Language Institute sixteen years ago.
> >
> > - Qov

nItlhDu' toghchoH Qov.
Qov starts counting fingers.

tera' DIS wa'SaD Hutvatlh HutmaH, jar wej, jaj cha'maH wej jIHvaD
jabbI'ID ngeH 'angghal.
'angghal sent me a transmission on 23 March 1996.

tlhIngan Hol vuvbej yejHaD 'e' vI'ol.
I verified that the institute definitely respected the Klingon Language.

vImuvpu', 'ej qep'a' wejDIchDaq ghunchu'wI', Seqram, Qanqor,
charghwI', trIQal latlhpu' je vIqIH.
I joined, and at the third qep'a' I met Seqram, Krankor, lojmIt
tI'wI' nuv, T'riqal and others.

chaq Hol vIHaDtaHmo' SIbI' qanwI' vImoj.
Perhaps as I was studying the language on an ongoing basis I
immediately became an old-timer.

- Qov