[Tlhingan-hol] nup bop bom: 'ay' cha'vatlh loSmaH loS: meQtaHbogh qul moQ

Rohan Fenwick - QeS 'utlh qeslagh at hotmail.com
Sat Jul 28 22:24:40 PDT 2012

ghItlhpu' Qov, jatlh:
> QoD qImyal Duj 'ach baHrupDI' Qa'bar nuH, reH Qa'bar
> puSDaq qImyal Duj tu'lu'[355].

I really like this phrasing.

> nItlhDu'DajDaq Dujvetlh ngaDmoHtaH Hota'ro'. qImyal
> Duj luHotlhtaH.

'Iv 'oS {lu-}? nungbogh mu'tlheghmo' tlhoS Hota'ro' nItlhDu'
vIQub, 'ach lughbe'ba' 'e' vItlhoj.

> chalDaq DIngtaHvIS meQqu'taHbogh qul moQ,

I could get Sach or tInchoH, but can a qul moQ really DIng?

> yaychajmo' jachqu' vagh ghogh. tamtaH Hota'ro'. Qugh
> luvemmoH 'ach loptaH neH 'e' leghDI' Qongqa' 'e' nID.

luvemmoH seems to assume that the focus has changed, but then
the focus shifts back to Hota'ro'. Can I suggest that you use
an explicit subject for luvemmoH to clear that up?

> qughwI' SaqmoH Hota'ro'.

If qughwI' is "cruiser", we do have qughDuj for that.

> qaStaHvIS wejmaH DIS mumaghtaH 'e' vIlajchu'pu'pa'

{'e'} tlha'mo' wot {laj}, {-pu'} yIteq.

> QIt jatlh qaH'eng, «veSDaq qaSlI' ... QuDHom.»

{QuDHom} qechmo' jIHaghqu'.

> Duj naQvaD Mahoun parmaq Dotlh chu' maq 'e' Sov Mahoun.

qatlh qabpaq DotlhDaj neH choHbe'pu'? :P

QeS 'utlh