[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' cha'vatlh loSmaH vagh: tlhogh lopno'

Qov robyn at flyingstart.ca
Fri Jul 27 08:17:43 PDT 2012

Mahoun's communications officer, on finding out
that her boss was, unexpectedly, both alive and
married, insisted that there must be a party, and put him on hold.

CONTENT: Hey! it's a wedding reception. There's
an astonishing lack of violence, death and gore.
Not even any sex or nudity or coarse language.
There is a surprise, for most people, though.

245 tlhogh lopno'

jabbI'ID yevHa'DI' jatlh QumpIn , «cherlu'ta'.
vengHomDaq Qe' nIv wIlo'. bebDaq raSmeymaj lutu'lu'.»

lopno' cherchoHDI' Emlye mevlaHmo' pagh, bepbe'
Mahoun. jatlh, «ghorgh qaS? jeS tlhIngan
juppu'wI' 'e' bolaj'a'?» DaH HaStaDaq qevtaH
Mahoun, Mossam, Qa'bar, qaH'eng, 'eSSIm, Qugh je.

jatlh QumpIn, «DaH qaS. jeSlaH Hoch juppu'lI'.
pa' Salegh! SoHvaD QumwI' chu' vIqem. yIchIlqa'Qo'!»

rInDI' jabbI'ID, tlhe''egh Mahoun 'ej jatlh,
«tlhInganpu' quv, tlhogh lopno'majvaD SujeSqangchugh tuquvmoH.»

jatlh qaH'eng, «wej rIpDuy DeghvaD SeHlaw bobcho'
vIlISchu'ta'. lopno' bocherDI' Sulumbe'bej.»

jatlh Mahoun, «chaq SoHvaD may' rur. vay' Suv
neHDI' tlhIngan, Suv. SuloSbe'. lopno' qelDI'
yelwIyyItngan, lumbe', qar'a'?» Hagh 'eSSIm 'ach
qaH'eng monHa'moH qech. jatlh Mahoun, «rInDI'
Qu'lIj ghomuv. ngajbe' yelwIyyItngan lopno'. cheghchugh 'orwI' yoH, yIqem je.»

Qe' lujaH Mahoun, 'eSSIm, Mossam, Qa'bar, Qugh
je. may'mo' Duj Dechbogh yav Qaw'lu'chu'pu'.
'eSSIm yotlhmey ngu'laHbe' Mahoun. jatlhbe'
'eSSIm. 'IQbe'law' 'ach juHDaj, Qu'Daj je
luQaw'lu'pu'mo' 'IQ 'e' pIH Mahoun. DaHjaH
wa'logh tlhIngan 'IQ QeHqu'moHpu'mo' Mahoun,
jatlhbe'. Qe' lu'elDI' beb luSIchmeH letlh lutoS.
qach Subqu' 'oH Qe'vam'e'. naghmey lo'pu'
mutlhwI'pu'. bebDaq lavmey 'IH, Hewmey, raSmey,
quSmey, nay'mey law' je lutu'lu'. SaH HochHom
Mahoun yaSpu', Sungpu' je. lavmeymo' SIbI'
Mahoun, 'eSSIm je leghbe' mebpu' 'ach HoDchaj
luleghDI' jach yelwIyyItnganpu' 'ej Hoy'qu'.
Heghpu' Mahoun jatlhlu'mo', wanI' 'IQ luloprupchoHDI' qaS wanI' Quch.

HIvje'mey 'IHDaq Dargh bIr, HIq je lujablu' 'ach
bIQ maS Mahoun[317]. Mahoun luyu'qu' beqpu'Daj.  qaSpu' nuq?

«peloS, peloS!» jatlh Mahoun, «tlhIHvaD lut
vIja'. wa' jaj loD maghmo' maqoch, loD ghImlu'
....» Hagh beq. 'eSSIm, Qa'bar je lIH Mahoun.
chaHvaD beq lIHDI' Mahoun, DachwI'pu' tu'.
EmlyevaD jatlh, «tlhInganpu'mo' jeSvIp'a' 'op?»

jatlh QumpIn, «naDev Hatmo' toy'wI''a'pu' jeSlaHbe'. Duleghqa' neHqu' Thrxan.»

jatlh Mahoun, «toy'be'mo' 'ej DIngevlI'be'mo',
SaHchugh SaH 'Iv? chay' toy'wI''a'qoqpu'ma' ghov
Sung? DeS DIrmaj lulaDlaHbe' chaH. jeSjaj Hoch!»
Duj rI' QumpIn 'ej pawchoH latlhpu'.[299]
---
SKI: Mahoun, his crew and the Klingons party on the roof of a local restaurant.
---
[317] I'm reminded of the "milk-and-coffee"
riddle from the mailing list last year. I
intended these to be separate choices of
beverage, but you know, it doesn't matter a lot if it's a combination.
[299] Just something you probably didn't pick up
on about Yelwitian society. Or maybe you did
because ... Mahoun got his teenage job at the
spaceport because it was a Federation joint
venture and the Federation wouldn't brook slave
labour. Mahoun and his lawyer congratulated
themselves on scoring a free slave complete with
a transport permit. I mentioned that a member of
Mahoun's crew came from a slave refuge. I just
let you assume that she was a former slave. But
remember, if you get a pet from an animal rescue
shelter, in a society where it's normal to have pets, it's still a pet.

Also, I decided not to put it in the story, but
there's a reason, other than extreme willingness
to party, that Emlye was able to establish a
party faster than I can clean my kitchen.
Anyone  see it?  There are a couple of hints left in.