[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' wa'vatlh wa'maH jav: <jabbI'ID>

Qov robyn at flyingstart.ca
Tue Jan 10 16:32:04 PST 2012

At 13:33 10/01/2012, you wrote:
>On Mon, Jan 2, 2012 at 4:17 PM, Qov <robyn at flyingstart.ca> wrote:
> > "ngoq Dalo'nISchugh net chaw'."
>
>I had to read this several times before I understood that the object
>of {net} was an unstated {Dalo'}. I think it would be fine without the
>{-nISchugh}.

Sure.

> > "labbeHDI' qawHaqDaq yIpol..."
>
>labbeHlaH'a' jabbI'ID? I have no problem with {-beH}, but I don't
>think {lab} works this way. Maybe {naQDI'} instead, but it's not quite
>right. I see in the footnotes that you had the same reservations.

Changed it to DalabrupDI'.

> > "vay' pav DalabnIS 'e' pIH ra'wI'ma'."
>
>pIHba' ra'wI'.

nuq pIH jay'?

> > batlh Heghpu' 'e' 'olpu' Qel je.
>
>It's weird that I trip over this so strongly when I read it. It's not
>*that* big a deal to break the "no aspect suffix on the second verb in
>a SAO" rule, is it? I'd finesse it as {HeghDaj batlh 'olpu' je Qel}.

I have been avoiding those. I must have done a weird edit to bring it
back onboard. That's a good trick.

> > vanmeH jatlh "wo' wItoy'." mu'tlheghvetlh maSlaw'
> > qImyal vaj jabbI'ID jIHDI' chaq belmoH.
>
>chIch vanwI'vam wIv vajar chaq 'e' tlhoj qImyal. bochmoHwI' par'a'?

SoH 'ong law' vajar 'ong puS.

> > pa' cha'vatlh tlhInganpu' lutu'lu'...
>
>It was only on my second pass through this that the lack of
>approximation was apparent. Picking a handy number works fine.

Forgive me for experimenting sometimes. In a piece of this length
that I tire of evasion and try some new things. But yeah, random
precise numbers work.

> > pa'Daq cha'maH cha' raS tIq tu'lu'...
>
>lutu'lu'
>
>I'm going to feel very silly if we ever find that {lu-} is *supposed*
>to be left off in sentences like this.

Not so much supposed to be, but often is and not too many people
mind. But I don't mind the corrections.

> > ...'oHDaq ratlhmo' ghISDenHey ghaytan lung Segh 'oH.
>
>Daj. ghISDen vIleghchugh jIH, ghotI''e' vImumrup.

qettlhup law' Dalo'chugh pImbe'.

> > "Dujvetlh chu' DaparHa''a'?" jatlh vay'. jang Hota'ro' 'ach
> QoylaHbe' vajar.
>
>va. vajar DeS tI'ta' Duj Qel. DaH vajar teS'e' tI'nISbej vay.

mumaw'choHmoH vajar teSDu' jay'.  qatlh ropyaHDaq tI'laHbe' Qel?
qatlh yuQ ghoSnIS? chay' vumlaH QoylaHbe'taHvIS.  lutwIj nIS vajar.
tagha' Sengvetlh tI' vay' 'ach DaloSnIS.

It's interesting that I have three different story time zones going now,

1. The part I'm writing, just started 'ay''a' wa'maH today on the bus
2. The part I'm posting, a little ahead of you
3. The part you're reading and commenting on

It's like I have a time machine.  I can't influence the past before
what I will post today, but your comments today may cause me to time
travel to arbitrary points between 1 and 2 to make things clearer.

And there's a plot thread that I expected to have resolved much
sooner that has kind of gone missing. I'll have to clean it up in
'ay''a' wa'maH cha', because I don't think it will fit in wa'maH or wa'maH wa'.

I do have a sort of plan. I hope to finish before 'ay' wej'vatlh!

- Qov