[Tlhingan-hol] qoSwIj

De'vID jonpIn de.vid.jonpin at gmail.com
Mon Jan 2 00:36:46 PST 2012

WARNING: I use many of the new words in the following.  Don't continue
reading unless you want to see them, or until you have already seen them.
Or better yet, try to figure out what the words mean -- I find that when I
have to work out the meaning of a word myself from context I remember its
meaning much better.

{vey}meylIj DaHevta'pa' ghaytan QInvam DayajlaHchu'be'.

'anan naHQun:
> wa'Hu' 'oH qoSwIj'e'.
>
> Monopoly, paq'batlh je vIHev.
>
> 'ach paq'batlh ghajtaH HIjwI'.

{le'mIS}Daq HIjwI' botlu''a'?  qay'be'.  HIjwI' yI{rIt}taH 'ej {SIbI'Ha'}
paq'batlhlIj Da{tlhapqa'}.  ghIq SoHDaq mu'mey chu' lu{ghay'}lu'choH.
{ngIq} mu' chu' {Qej}lu'bogh yIghojchu', {vabDot} mu'mey chu' vIlo'be'bogh
tIqIm.