[Tlhingan-hol] qo''e' tu'bogh pagh - 'ay' cha'maH

Robyn Stewart robyn at flyingstart.ca
Wed Feb 29 14:33:30 PST 2012

Sent from a mobile device through a temporary connection.

On 2012-02-29, at 8:15, "De'vID jonpIn" <de.vid.jonpin at gmail.com> wrote:

> ['entepray-A meH]
>
> 'ejyo' ghogh: petatlh'egh, tugh.  cheQoy'a'?
> UHURA: SIbI' matatlh'eghnIS.
> CHEKOV: qIrq HoD *McCoy* Qel DIlonlaHbe'.

je
> UHURA: quSDaq bIba'.
> VALERIS: loSvatlh ben tera'Daq vumwI'pu' ngoQ buQmo' mIqta',
> mIqta' mevmeH vumwI'pu' bIHDaq

bIH? Where is the plural antecedent? I assume it's would be clearer if you said mIqta'mey or ngoQ lubuQmo', or made mIqta' be 'oH.
> {Sor waq} jaD chaH.  vaj {Sorgh} luponglu'.

bI'ong. DachoH 'e' vIpIHbe', 'ej DIvI' HolvaD chaq teHHa', 'ach Sor Hap bIHmo' waqmey vIlajqang. Da'oghDI' bIHem, qar'a'?
> UHURA: QapHa'taH chammaj.  vumbe'

I don't think vum is something that a pat can do.
> Hoch patmey chach.

Is chach a verb now? I think you want chach patmey.
> CHEKOV: chong!... Do'Ha' 'e' vIHech.

Huj. qatlh jatlh? vIqawbe'. toH cheghnIS Sovbe'law'meH.