[Tlhingan-hol] Hoghvam qaSpu': malDIv DevwI'quv SughHa'law'ta' QI'

Robyn Stewart robyn at flyingstart.ca
Sun Feb 26 20:04:27 PST 2012

Do'Ha' De' chu' 'oHbe' jabbI'IDvam'e'. tugh latlh Dalab'a'?

>DaH lut pIm ja'taH.
>
>DaH lut pIm Daja'taH'a'?  DaH lut pIm ja' mo'ameD. mo'ameD
>Daqelchugh, nungbogh mu'tlheghvaD poH ngu'wI' vIchup.
>
>This is a problem I've run into often. It's easy to say something
>like {wa'leS}, but a lot harder to say something like "one day after
>that" succinctly.

wa' 'oy' wISIQ. I'm trying to tell a story that takes place over only
a few weeks, but much of the action takes place thirty years in the
past. Not a format I recommend for Klingon.

>  I also want to avoid words like {wa'leS}, because they won't be
> accurate a year from now. I haven't found good strategies for
> expressing time, so I try to avoid it (which makes writing about
> current events difficult).

Keep identifying what is difficult and then it goes on the wishlist
and perhaps matlh can explain.

>cha'DIchDaj, mo'ameD wa'ID 'aSan manIq, pum naSID; qIQ nabmeH
>yeqlaw'pu' yaSpu', ghaH je. pumvam tem 'aSan, 'ach DevwI'quv gheSpu'.
>
>'Iq mo'ameDpu'.
>
>'ej 'IQ wa'.

:-)

>malDIv Dab qa'naDa'ngan 'orwI' law'.
>
>qatlh? Hujlaw'.

puHHommey law' 'oHmo' malDIv Sep'e', lupmeH potlh tlhotlaHbogh muD
Dujmey.  *Twin Otter*-- tlhotbogh muDDuj Segh lI'qu' -- luchenmoHta'
qa'naDa'nganpu' 'ej yuQ naQDaq lu'or qa'naDa'nganpu'. yuQ naQ
jIjatlhDI' jIlachbe'.
<http://www.borekair.com/index.php/about-us/achievements>http://www.borekair.com/index.php/about-us/achievements

tera' 'e'rIn ghoS.  tera' megh'an ghoS. Hoch joj Daqmey ghoS je.
qaStaHvIS QuD qachDaq So''egh wa' jupwI'. DaH FacebookDaq wanI'mo' beptaH.

- Qov