[Tlhingan-hol] qo''e' tu'bogh pagh - 'ay' wa'maH wej

De'vID jonpIn de.vid.jonpin at gmail.com
Thu Feb 23 16:56:05 PST 2012

At the end of the last 'ay', the Klingons have just left the Enterprise
after a disastrous state dinner.

[qIrq pa']

KIRK: HoD QonoS.  wa'Hu' ram 'entepray'Daq mebpu' chaH ghorqon Qang'e'
ghomDaj'e' je.  loQ *Emily Post* wIDabe'.  vutpa'vaD: pIq poH not gharmeH
qepDaq romuluS HIq yIjab...
SPOCK (QumwI' ghogh): qIrq HoD.  meHDaq HIghom.  qIrq HoD.

[meHDaw paw qIrq]
SPOCK: ah, HoD.
KIRK: nuqneH?
SPOCK: pIH 'e' vItu'.
KIRK: *Spock*, jIDoy'qu'.
SPOCK: *neutron* woj[1] tlhuDqu'lu' 'e' wItu'.
KIRK: nuqvo'?
SPOCK: Hujqu', wItlhuDlaw'mo'.
KIRK: 'entepray'?
KIRK: *Valeris*, woj yu'egh'a' De' DaSov'a'?
VALERIS: qaH?
KIRK: *Chekov*?
CHEKOV: woj?  {wuQ} vISov neH.
KIRK: vISovqu' je.
(tlhIngan may'Duj qIp 'otlh peng)
KIRK: qaSpu' nuq?
SPOCK: Qang DujDaq wIbaH.[2]
CHEKOV: peng pa', yI'ol.  mabaHpu''a'?
KIRK: *Uhura*, HaSta!
UHURA: lu', qaH.
VALERIS: qIpchu'.
UHURA: 'ollu', qaH.
(cha'logh tlhIngan may'Duj qIp 'otlh peng 'ej tlham chu'Ha'lu')

[1] - Alas, no word for "neutron"; it's technobabble, but a vital clue as
any Trekkie knows that it signifies a cloaked ship.
[2] - Someone remind me, is this how {-Daq} works with {baH}?  Or does
{X-Daq baH} mean "fire while located on X"?