[Tlhingan-hol] Fwd: Re: Klingon Word of the Day: maS

Steven Boozer sboozer at uchicago.edu
Fri Dec 28 06:48:08 PST 2012

>>> How do y'all deal with saying things like
>>> "He/She prefers X over Y."?

Qov:
>> X QaQ law' Y QaQ puS.

SuStel:
> X qaq law' Y qaq puS; Y qaq law' Z qaq puS

Klingons may well prefer to use an introductory or limiting clause with their law'/puS formula.  Examples with the clauses set off by <angle brackets>:

<jonlu'meH> wo'maj pop tIn law' Hoch tIn puS
Our Empire's highest bounty has been placed on his head. (ST5 notes)

<noH ghoblu'DI'> yay quv law' Hoch quv puS
In war there is nothing more honorable than victory. TKW

<tlhIngan wo' yuQmey chovlu'chugh> Qo'noS potlh law' Hoch potlh puS
The principal planet of the Klingon Empire, Qo'noS... S27

<qIbDaq SuvwI''e'> SoH Dun law' Hoch Dun puS
You would be the greatest warrior in the galaxy. ST5

Perhaps something like:

  ? <maSlu'meH ghaH> X qaq law' Y qaq puS
  ? <maSlu'chugh ghaH> X qaq law' Y qaq puS

or to give a more concrete example (and a colloquial translation):

  ? <nuH'e' maSbogh ghaH> qutluch qaq law' Daqtagh qaq puS
    As a weapon, he/she prefers the kut'luch to the d'ktagh.

--
Voragh
Ca'Non Master of the Klingons