[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: jul

Rohan Fenwick - QeS 'utlh qeslagh at hotmail.com
Thu Dec 6 16:51:50 PST 2012

jIjatlhpu':
> "But soft; what light through yonder window breaks?
> It is the east, and JULiet is the sun!"

mujang janSIy, jatlh:
> yIpep'egh, jul 'IH, 'ej Dughalbogh maS yIHoH!  rop 'ej bochHa' 'IQqu'mo'.  joHlI' ghaH 'ach SoH 'IH law'qu' ghaH 'IH puSqu'.

vIparHa'qu'!

I rendered parts of the "But soft!" soliloquy into Klingon for introductory quotes to some of the chapters of mIl'oD veDDIr SuvwI', and I rendered it quite similarly to you:

yISal, jul 'IH; Dughalbogh maS yIHoH!
rop bechchoHpu' 'ej pujchoHpu' maS qab,
SoH 'IH law' 'oH 'IH puS 'e' Sovchu'mo'.

QeS