[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: potlh

Steven Boozer sboozer at uchicago.edu
Thu Apr 5 07:09:05 PDT 2012

> Klingon word:   potlh
> Part of speech: verb
> Definition:     be important

As used in canon:

tlhIngan qorDu' pong potlh law' Hoch potlh puS
Above all, the Klingon family name is highly valued. S13

qorDu' SaHlu'chugh 'ej matlhlu'chugh vaj wa' tlhIngan ghob potlhqu'
devotion and loyalty to family is one of the most important Klingon virtues. S13

batlh potlh law' yIn potlh puS
Honor is more important than life. TKW

potlhbe'chugh yay qatlh pe''eghlu'
If winning is not important, then why keep score? TKW

tlhIngan wo' yuQmey chovlu'chugh Qo'noS potlh law' Hoch potlh puS.
The principal planet of the Klingon Empire, Qo'noS... S27

nentay loptaHvIS tlhIngan potlh tlhIngan 'oy'naQ'e'
The Klingon Painstik is an important part of a Klingon's Age of Ascension ceremony. S32

tlhIngan toQDuj Duj De' potlh
Klingon Bird of Prey General Specifications. KBoP

potlhbe' to'.
[Tactics aren't important. (i.e. get it anyway you can!)] (ST3 DVD case)

Marc Okrand jIH. De' potlh vIlab.
I am Marc Okrand and I bring you an important message. ('U'-MTK)

Related words:

pav 		be urgent (v)
ram 		be trivial, be insignificant (v)

potlh  	consequential thing, something important (n)

--
Voragh
Ca'Non Master of the Klingons