[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' wejmaH cha'

Rohan Fenwick - QeS 'utlh qeslagh at hotmail.com
Sat Sep 24 04:38:20 PDT 2011

ghItlhpu' Qov, jatlh:
> mIvwIjDaq bottaHmo' quy'Ip, Qatlh jIleghmeH Qu'."[16]

jIHagh. qay'ba'!

taH:
> [16] I understand that there are those who don't like prefixes in
> this construction. yIQIj.

I don't know how they have any basis for complaint, since we do have
canon for such a construction with narghpu' qaSuchmeH 'eb "the chance
for me to visit you has escaped" (from MSN newsgroup, 18 Jan 1998).
I have no issue with it whatsoever.

> wa' jaj QaQ Hung yaS moj.

"One good day he would become a security officer", I take it? The
wa' jaj QaQ is an odd phrasing, but interesting.

> retlhbogh chuyDaH vIDonmoHlI'.

DIp 'oH {retlh}'e'. yap {retlh chuyDaH}.

>vemchu'choH DeghwI' 'ej yaHDaj tlhap.

{vemchoHchu'}.

ngaDqu'be' Dujvam, qar'a'? QIH veb vISIvbej!

QeS 'utlh