[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' javmaH wa': <chaloy>

Rohan Fenwick - QeS 'utlh qeslagh at hotmail.com
Sat Oct 22 22:21:36 PDT 2011

ghItlhpu' Qov, jatlh:
> 'IvtIHDu'Daj 'uch Mahoun.

toH! mu' vIleghbe'bejpu'!

jang ghunchu'wI', jatlh:
> mu'vam wISov 'e' vIlIj! HochvaD muchlu'pu''a'?

ghobe'. qep'a'Daq jIHtaH jIH'e', 'ej not vIleghpu'. qech 'oSbogh mu''e'
luHevpu' 'op nuv net ja', 'ach not mu' muchlu'law'. chaq ngugh jIDach.

jatlhtaH Qov:
(...poD)
> qaStaHvIS lup tlhoS QamlaHbe'.

HoSghaj mu'mey. bIDelchu'. If anything showed the expressive power of
Klingon wielded by an expert, this was it. majQa'!

> Mahoun teSvaD jatlh 'eSSIm. "vISov."

Should this not be 'e' vISov?

> jatlh Mahoun, "chay' qatoj 'e' DaSov?"

And qatoj chay' 'e' DaSov? Presuming that this is supposed to be "How
did you know that I deceived you?", I don't think this is quite like
the example from the EuroTalk disc.

> jatlh 'eSSIm "tlhIngan DatojlaHbe'.

net Sov, net Sov!

Dunqu'taH. pagh latlh vIjatlhlaHbe'. :)