[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' vaghmaH chorgh: <chaw'>

Qov robyn at flyingstart.ca
Thu Oct 20 09:57:07 PDT 2011

At 05:48 20/10/2011, you wrote:
>On Wed, Oct 19, 2011 at 11:41 AM, Qov <robyn at flyingstart.ca> wrote:
> > For this part, was going to try using the one sentence per line style
> > ghunchu'wI' uses instead of the English paragraphing style I have been
> > using, but it came out oddly when it was one line of dialogue with multiple
> > sentences in it. I've used it for the beginning and then stopped. What do
> > you think?
>
>Huj. laDwI' Qu' vIngeDmoHmeH mIw vIlo', 'ach nom vIlaD jIH 'e' nIS.
>ngeDbej 'ach mach Do. rInDI' Hoch mu'tlhegh vIqaghlu'. chaq laDmeH
>mIwwIj vIchoHlaH.

chaq jaS bIqon je.  bIqonDI' vItIv 'ach Huj 'e' luqeSmo' cha' nuv,
DIvI' Hol mIw vIlo'taH.

> > "yuQDaq jIQol..."
> > "HIjol."
>
>lughchu' <HIjol>. lughbejbe' <jIQol>.

vaj qaq'a' jIjol?

> > "chaw' qanob," jatlh 'eSSIm. "yI'el."
>
>qatlh yabwIjDaq bom'eghchoH "Eagles - Take It Easy"?

'eSSIm QoQ jan DaQoylaw'.

> > "pujmoHchugh vaj pujtaHvIS Suv 'e' ghojnIS."
>
>pupHa' <Suv 'e' ghojnIS>. qaq <SuvmeH ghojnIS> qar'a'?

pujtaHvIS SuvlaH'a'?  ghobe'? vaj pujtaHvIS Suv 'e' ghojnIS.

<SuvmeH ghojnIS> bIjatlhDI' <SuvmeH nuq ghojnIS?> jIjatlh.

> > Huv 'e' 'olpu'DI' wejlogh chu'wI' 'uy.
>
>De' vIHutlhlaw'. qatlh reH wejlogh chu'?

vISovbe'. DajDI' wejlogh chu'mo' DaH wa'logh voqvIp'a'?  wejlogh parHa'?

I took a while to decide whether this was more equivalent to slipping
her a roofie or to making sure the handcuffs can be opened without a
key. It's interfering with her without her consent, but she has
indicated that she's willing, so it's really a safety precaution.
Mahoun is the most morally ambiguous character I've ever written.