[Tlhingan-hol] Beginner Story: nuq bop bom: 68-71-ish

Robyn Stewart robyn at flyingstart.ca
Mon Nov 7 15:28:58 PST 2011

Wiechu has been reading the 'ay''a' summaries faster than I can write
'ay''a'mey, so here's a summary of the beginning of 'ay''a' vagh.
This gets you to about the middle of SochmaH wa'.  If someone else
wants to do some more that would be cool for me to see if the
important parts you're getting are the same as the ones I'm trying to
write and would ensure some cross pollination in the whole process.

tlhIngan DujDaq qaS lut 'ay''a'vam.
*Dugh* 'oH Duj pong'e'.
Hota'ro' 'oH DeghwI' pong'e'.
ghutar 'oH Hung yaS pong'e'.
vajar HoD DaqIHpu'.

Dugh meHDaq ghutar SonlI' Hota'ro' 'e' Qoy HoD.
rIQtaH ghutar ghopDu'.
bIrmo' qa'vIn QuchHa' Hota'ro'.
qa'vIn tujmoHmeH ghutar nISwI' lo' Hota'ro'
pay' HIv jagh.

meHDaq jol chorgh jagh.
cha' HoH HoD.
wa' HoH Hota'ro' 'ej wa' rIQqu'moH.
lojmo' nIch bachbe'taH nISwI'.
cha' jagh SuvlI'mo' HoD ratlhwI'pu' toghlaHbe'.
rIQchoH HoD nIH DeS, HoD poH volchaH je.
ravDaq pum ghutar.
jach Hota'ro' 'ej pum.

rav QottaHvIS ghutar nISwI' Qeq 'ej Hoch jagh HoH.

Comprehension Questions

taghpa' may', chay' nISwI' lo' Hota'ro'?
meHDaq Hegh jagh 'ar ?
qatlh jagh toghlaHbe' HoD?

Speculation
Heghpu''a' DeghwI'?