[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' wa'vatlh vagh: <yajchuq>

Robyn Stewart robyn at flyingstart.ca
Thu Dec 15 11:52:46 PST 2011

At 11:28 15/12/2011, you wrote:
>On Wed, Dec 14, 2011 at 10:47 AM, Qov <robyn at flyingstart.ca> wrote:
> > ...nach jeqwI'Du' DachoH SIqwI'Du'Daj. <jI'IQ. qaSaH.>
>
>Qatlhba' 'anDorngan Hol. muchvam vIbejchugh jIH, ghaytan pImqu' QIn
>vIHevbogh: <bIDogh. qavaq.>

ghaytan 'oHmo' pIj Hagh 'anDornganpu' jatlh 'e' nIDtaHvIS
Mahoun.  Like me trying to speak a tonal language.

> > tuQDaj pawDI' lupoltaHvIS tlhInganpu' Huch bajtaHbogh noblu'.
>
>mujunchu' mu'tlheghvam. nuq DaHech?

Okay that's a weird one. I changed what I originally had there at the
last moment, because getting a cash compensation for having been held
prisoner by Klingons doesn't fit with what I know about Yelwitian
sociey at the time. Just getting paid for your time is enough. The
first two word was supposed to be yuQDaj, but isn't necessary anyway
because the same phrase occurs two sentences earlier. Sentence now modified to.

lupoltaHvIS tlhInganpu' Huch'e' bajtaHbogh Mahoun noblu'.

DaH yajlaH'a' vay'?

> > "...wa' jaj loD maghmo' maqoch, loD ghImlu'..."
>
> > bIQ tlhutlh je Orson ghIq jatlhchoH. "bIlugh," jatlh "Hujqu' mu'mey 'a loQ
> > qech vIyaj." 'anDor Hol jatlh.
>
>qech yajchugh vaj nuq bop bom?

ghaytan 'anDor Hol vImughHa'pu'. vIchoHnIS. chaq qaq <QoQ vIyaj>.

> > qeppa' paw vutwI'. ngaSwI' qeng. mer Orson.
>
>'anDornganvaD 'anDorya' Soj qeng 'e' Sovbe''a'? DujvamDaq nom leng joS
>'e' vIpIH.
>
> > "Thrxan Shrbatlhylo 'oH pongwIj'e'," jatlh 'anDorngan. mugh Mahoun.
>
>pong'e' mughbe'ba'.

pong'e' jatlhlaHchugh mumer.

>'anDor Hol jatlh Orson. yel Hol jatlhwI'vaD mugh Mahoun. tlhIngan Hol
>laDwI'pu'vaD qonlu'. chaq DaHjaj tlhIngan Hol jatlhbe'wI'vaD vImugh.

Holmey vIparHa'qu'.

> > "SoHvaD QongDaq tu'."
>
>ghaytan mubqu'be' <tu'>, 'ach ghaytan lughqu' <Sam>. chaq Qap <DoQ>.

DoQ vIlo'ta'. Dal nob.

- Qov